|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۲۹۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۰
کروزیر هفته گذشته با انتشار نامه‌ای در مطبوعات مردم آمریکا را از وضعیت اسفناک خدمه و ملوانان مبتلا به ویروس کرونا در این کشتی با خبر کرد اما وزیر دفاع آمریکا به‌رغم این نامه هشدارآمیز، با قرنطینه کردن خدمه ناو مخالفت کرد.
وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا به دلیل نحوه مدیریت بحران شیوع کرونا در یک ناو هواپیمابر، از سمت خود استعفا کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دولتی و یک مشاور کنگره آمریکا گزارش داد «توماس مادلی» وزیر موقت نیروی دریایی این کشور که به دلیل نحوه مدیریت بحران مربوط به ناخدای یک ناو هواپیمابر هدف انتقادهای شدید قرار گرفته بود، از سمت خود استعفا کرد.

هنوز مشخص نیست که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا استعفای او را قبول کرده یا نه، اما دموکرات‌های کنگره از جمله «آدام اسمیت» رییس دموکرات کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان خواستار استعفای مادلی به خاطر توهین به ناخدای این ناو هواپیمابر شده بودند.

«برت کروزیر» ناخدای ناو هواپیمابر یواس‌اس تئودور روزولت بود که ده‌ها ملوان در آن به کرونا مبتلا شده‌اند. 

کروزیر هفته گذشته با انتشار نامه‌ای در مطبوعات مردم آمریکا را از وضعیت اسفناک خدمه و ملوانان مبتلا به ویروس کرونا در این کشتی با خبر کرد اما وزیر دفاع آمریکا به‌رغم این نامه هشدارآمیز، با قرنطینه کردن خدمه ناو مخالفت کرد. 

مادلی ناخدای این ناو را پس از افشای نامه‌ای که وی خطاب به وزارت دفاع آمریکا برای نجات جان سربازان آمریکایی نوشته بود، اخراج کرد.

او در کنفرانس مطبوعاتی پنتاگون گفته بود: کوزیر نه به دلیل افشای نامه وی در مطبوعات، بلکه به دلیل تاثیر شیوع ویروس کرونا بر وی و بر مدیریت حرفه‌ای او بر ناو برکنار می‌شود. 

وزیر دفاع آمریکا در واکنش به انتشار این نامه گفت که هیچ یک از خدمه ناو روزولت به طور جدی بیمار نیستند و هنوز لحظه انتقال خدمه به خارج از این ناو فرا نرسیده است. 

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین