|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۹
نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اعلام حمایت از بیانیه گروه ۷۷ و چین بر ضرورت همکاری جمعی در مقابله با ویروس جدید کرونا، اوکراین را به نوکری غرب متهم کرد.

این نمایندگی روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای افزود: ما از پیام این سند حمایت می کنیم که خواستار همکاری و همبستگی بین‌المللی، تبادل اطلاعات تخصصی و کاهش اثرات اجتماعی و اقتصادی این بیماری همه‌گیر، احترام به کارکنان بهداشت و درمان برای مبارزه بی‌امان خود در برابر این بیماری در سراسر جهان است.

در بیانیه نمایندگی روسیه افزوده شده است: مهم است که این سند بر نقش هماهنگ کننده سازمان بهداشت جهانی در تلاش‌های جهانی در این مسیر و لزوم اطمینان از پوشش خدمات جهانی پزشکی تاکید می‌کند.

این بیانیه ادامه می‌دهد یادآور می شویم که بیش از ۱۳۰ کشور که در نوشتن این سند همکاری داشته‌اند، درمورد اقدامات غیرقانونی قهریه که تضعیف کننده مبارزه با بیماری همه‌گیر در سطح ملی و همبستگی جامعه جهانی است، سخن گفته‌اند.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد تاکید می‌کند: ما معتقدیم مهم است که بیانیه گروه ۷۷ و چین که بیانگر موضع اکثریت کشورهای عضو سازمان ملل است، در راستای رد سیاسی‌سازی رویکردها و به نفع برنامه‌ای وحدت‌بخش و مثبت برای تعامل بین‌المللی است که کشور ما هم به طور کامل به اشتراک می‌گذارد.

در این بیانیه اضافه می‌شود: همانطور که مشخص است، پیش از این ما پیش‌نویس بیانیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد همبستگی در مقابله با کووید-۱۹ را ارائه کرده‌ایم ، با این حال توسط تعدادی از کشورهای غربی و افراد وابسته به آنها مسدود شد.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد با انتقاد از اظهارات برخی کشورها همچون اوکراین که آنها را سرسپردگان غرب معرفی کرده است، یادآور شد: کی‌اف آرزوهای ما را برای تسهیل مبارزه کشورهای در حال توسعه علیه ویروس کرونا به عنوان "برنامه های مزورانه" مسکو می‌داند.

این بیانیه تاکید دارد: چنین رویکرد کوته‌بینانه‌ای بسیار رقت‌انگیز است. ما فقط می‌توانیم برای همسایگان خود آرزو کنیم که در نهایت عقده‌ها و "واکنش‌های نوکرمآبانه" خود را درمان کنند. ما قصد داریم به تعامل با همه کشورهای علاقه‌مند به ارتقای ایده‌های مندرج در پیش‌نویس اعلامیه خود ادامه دهیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین