|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۹۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۳
محققان دانشگاه ایمپریال کالج لندن پیشتر پیش بینی کردند که با وضع مقررات منع رفت و آمد و رعایت فاصله ایمنی حدود ۲۰ هزار نفر بر اثر کرونا جان خواهند باخت؛ در غیر اینصورت آمار فوتی‌ها به ۲۵۰ هزار نفر خواهد رسید.
نشریه دیلی تلگراف عصر سه‌شنبه با استناد به تحقیقات علمی صورت گرفته گزارش داد که آمار مبتلایان فوت شده بر اثر کووید۱۹ در انگلیس هفته‌ آینده به اوج می‌رسد.

در این گزارش آمده است که اوج تعداد فوتی‌ها بین فاصله زمانی ۲۳ تا ۲۶ فروردین رخ خواهد داد و از هم‌اکنون آمار فوت شدگان از ۷۰۰ نفر در روز کمتر نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، آمار فوتی‌ها از دو هفته‌ آینده روزانه کاهش یافته و به تدریج اثر مقررات منع رفت‌وآمد و رعایت فاصله ایمنی باعث کمتر شدن شیوع کووید۱۹ خواهد شد.

دیلی تلگراف گزارش داد که انگلیس تنها یک هفته تا رسیدن به وضعیت کووید ۱۹ در دو کشور اسپانیا و ایتالیا فاصله دارد. در این دو کشور آمار فوتی‌ها پس از آنکه از ۱۰ هزار نفر تجاوز کرد، به تدریج در حال کم شدن است.

 وزارت بهداشت انگلیس امروز اعلام کرد که در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده و به این ترتیب ۶ هزار و ۱۵۹ نفر تاکنون فوت شده‌اند.

همچنین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳ هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و تعداد مبتلایان به  ۵۵ هزار و ۲۴۲ نفر رسیده است.

دیلی تلگراف با استناد به تحقیقات صورت گرفته گزارش داد انگلیس هم‌اکنون به اوج آمار ابتلا به کووید۱۹ رسیده و این افراد آمار بالای فوت شدگان هفته‌ آینده را تشکیل خواهند.

کارشناسان امیدوارند که تاثیر محدودیت‌های تردد در انگلیس از هفته آینده ظاهر و شیوع ویروس کرونا مهار شود.

محققان دانشگاه ایمپریال کالج لندن پیشتر پیش بینی کردند که با وضع مقررات منع رفت و آمد و رعایت فاصله ایمنی حدود ۲۰ هزار نفر بر اثر کرونا جان خواهند باخت؛ در غیر اینصورت آمار فوتی‌ها به ۲۵۰ هزار نفر خواهد رسید.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از اتخاذ سیاست بدنام ایمنی گله‌ای و سهل‌انگاری در برنامه ملی مقابله با کرونا سرانجام ۴ فروردین گذشته با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت و آمد در این کشور را به اجرا گذاشت.

او با این حال ۳ روز بعد به کرونا مبتلا شد و اینک در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در لندن، با ماسک اکسیژن تنفس می‌کند و با مرگ دست به گریبان است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین