|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۹۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
اتحادیه آفریقا یکشنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شیوع بیماری کرونای جدید در این قاره، ۲۰ میلیون فرصت شغلی را تهدید می‌کند.

هرچند شبکه اسکای نیوز عربی به خسارت ناشی از شیوع کرونا در آفریقا اشاره نکرده است، اما برخی منابع غیر رسمی گفتند که به خاطر شیوع کووید-۱۹  پیش‌بینی می‌شود، حجم و میزان تجارت کشورهای آفریقایی نسبت به سال گذشته میلادی  ۳۵ درصد کاهش یابد که خسارتی معادل  ۲۷۰ میلیارد دلاری درپی دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آفریقا پیشتر در هفتم فروردین در توئیتر خود اعلام کرد: ویروس کرونا به 46 کشور آفریقا سرایت کرده و شمار افراد مبتلا به این ویروس  در کشورهای آفریقایی به 2 هزار 746 نفر رسیده و 72 نفر از آنها نیز جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد افرادی که بهبود یافته اند نیز به 210 نفر رسیده است.

بیشترین موارد ابتلا در کشورهای شمالی و جنوبی آفریقا مشاهده شده است.آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، مراکش، تونس، بورکینا فاسو و سنگال کشورهایی هستند که ویروس در آنها بیشتر شیوع یافته است.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۳۹۲ نفر رسید. از این تعداد ۶۷ هزار و ۲۳۲ نفر جان باخته و ۲۵۵ هزار و ۶۱۵ بهبود پیدا کرده‌اند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین