|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۹۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
این از عظمت مردم ایران است که شجره طیبه بسیج پس از درخشش در طول دفاع مقدس، امروز به بلوغ لازم برای این کارها رسیده و این غربالگری سبب شده است تعداد زیادی از افراد مبتلا به این بیماری، از سایر افراد جدا شده و تحت درمان قرار بگیرند و کنترل این بیماری سهل شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی ایران با اقدامات وزارت بهداشت و نیروهای مسلح در مقابله با این ویروس، از بسیاری کشورهای جهان جلوتر هستیم.

«علی لاریجانی» امروز (پنجشنبه) در آیین آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر ویروس کرونا افزود: در کشورهای مهم اروپایی با امکانات و صنایع پیشرفته و پیشرفت های علمی، شاهدیم گرفتاری عظیمی در مواجهه با این ویروس پیدا کرده اند، آمریکایی ها نیز همین طور اما به روی خودشان نمی آورند.

وی ادامه داد: وقتی اخبار این کشورها را از درون خودشان بررسی می کنیم، می بینیم که در مبارزه با ویروس کرونا چقدر دچار آشفتگی شده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این رزمایش خاطرنشان کرد: فرمانده نیروی زمینی سپاه از همان روز نخست همه امکانات سپاه را به سمت صیانت از مردم در مقابل این ویروس سوق داد، همچنین بخش بهداری نیروی زمینی سپاه امکانات وسیعی را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: سایر قرارگاه ها نیز بسیج شده و امکاناتشان را در خدمت مردم قرار دادند و اتاق های عمل، بخش های آی. سی. یو و غیره را سامان دادند که کار بسیار بزرگی بود.

لاریجانی یادآور شد: یکی از اقدامات ارزشمند سپاه با همکاری وزارت بهداشت، ایجاد امکان غربالگری بود که به ندرت شاهدیم در جایی اتفاق افتاده باشد.

وی گفت: این از عظمت مردم ایران است که شجره طیبه بسیج پس از درخشش در طول دفاع مقدس، امروز به بلوغ لازم برای این کارها رسیده و این غربالگری سبب شده است تعداد زیادی از افراد مبتلا به این بیماری، از سایر افراد جدا شده و تحت درمان قرار بگیرند و کنترل این بیماری سهل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز شاهدیم نیروهای فداکار وزارت بهداشت اعم از پزشکان و پرستاران و همچنین نیروهای مسلح در دفاع از مردم به میدان آمدند و عده ای از آنان جان خود را در این راه دادند که نیازمند سپاسگزاری زیاد است.

وی گفت: از همه تلاشگران در وزارت بهداشت، نیروهای مسلح به ویژه سپاه که همه نیروهایش را در این زمینه بسیج کرده است، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و همه فرماندهان قرارگاه ها صمیمانه تشکر می کنم، زیرا کار بزرگی را ساماندهی می کنند.

لاریجانی تاکید کرد: امروز مردم فداکاری این عزیزان را حس کرده اند و ما نیز در مجلس شورای اسلامی در خدمت شما بوده و صمیمانه تشکر می کنیم.

وی خطاب به مردم، افزود: اینها تنها بخشی از خدماتی است که سپاه پاسداران انجام داده، در حالی که وظیفه ذاتی اش نیست، اما بر حسب احساس مسوولیت برای صیانت از مردم همه امکاناتش را بسیج کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون، همکاری مردم برای رفع این بیماری و وارد نشدن خسارت های بیشتر بسیار مهم است.

سیر نزولی کرونا در بسیاری از استان ها

وی بیان داشت: در این مدت تصمیماتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته و اعلام کرده، خیرخواهانه و برای حفاظت از مردم بوده است و توجه مردم به این تصمیمات سبب شد که امروز سیر نزولی درگیری با کرونا را در بسیاری استان ها شاهد باشیم.

لاریجانی خواستار آن شد تا مردم با تداوم همین رویه، این کار را تکمیل کنند که یکی از آنها پرهیز از مسافرت در ایام تعطیلات است.

وی اضافه کرد: شاید عده ای بگویند که مکان یا آشنایانی در جایی که مسافرت می روند دارند و در آنجا در محیط بسته خود را قرنطینه می کنند، اما باید گفت که همین اقدام به شیوع این ویروس و بیماری بیشتر دامن می زند.

این مقام مسوول تاکید کرد: اینکه در دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، انجام نشدن سفرها تصمیم گیری شده و ممنوعیت هایی لحاظ می شود، فقط برای حفظ جان مردم و قطع زودتر این غائله است تا مردم بر سر کارهای خود بازگشته و اقتصادشان لطمه نبیند.

وی خواستار آن شد تا در چند هفته آینده نیز که می توان این بیماری را جمع و جور کرد، مردم نهایت همکاری را داشته باشند و به ویژه در روز طبیعت (۱۳ فروردین) به بوستان ها و غیره نروند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین