|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۹۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که نمی‌تواند تعداد سفرهای محرمانه خود به کشورهای عربی را اعلام کند.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه محلی "هلا" که برای عرب‌های اسرائیل در داخل خط سبز پخش می‌شود، اظهار کرد: اگر کسی ۱۰ سال قبل به من می‌گفت که ما به موقعیتی می‌رسیم که روابط‌مان با کشورهای عربی به استثنای یک یا دو کشور به صورت مستمر تقویت خواهد شد، به او می‌گفتم اینها تنها "رویاهای بیداری" هستند اما امروز این اتفاق افتاده است.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: نمی‌توانم بگویم چند بار به کشورهای عربی سفر کرده‌ام اما باور کن این سفرها رو به افزایش هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه باز هم مدعی شد: عادی‌سازی با کشورهای عربی به شکل گسترده‌ای رو به افزایش است و این نه فقط به دلیل تهدید مشترک یعنی ایران است بلکه به دلیل اشتیاق کشورهای عربی به تکنولوژی و کشاورزی اسرائیل است.

وی با اشاره به اینکه برخی وبلاگ‌نویسان در عربستان حامی او و لیکود هستند و این اتفاق در کل جهان عرب در حال وقوع است، مدعی شد که مردم کشورهای عربی اکنون عادی‌سازی با اسرائیل را بیشتر می‌پذیرند.

نتانیاهو افزود: این مساله را از طریق اینترنت در جوامع عربی بررسی کردیم، نظرسنجی‌هایی انجام دادیم و از آنها سوال کردیم آیا خوب است کشورتان با اسرائیل روابطی داشته باشد؟ زمانی آمار این پاسخ صفر درصد و چه بسا منفی بود اما امروز می‌بینیم ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد شده است و این آمار رو به افزایش است و "انقلابی" که هدایت آن را بر عهده دارم و بسیار به آن افتخار می‌کنم، در حال نمایان شدن است.

نتانیاهو، رهبر حزب لیکود مدت‌هاست به صورت گسترده‌ای از عادی‌سازی محرمانه و رو به افزایش روابط با کشورهای عربی بدون افشای نام‌ آنها صحبت می‌کند.

به جز مصر و اردن که بر اساس قراردادهای صلح با اسرائیل روابط رسمی و علنی با این رژیم دارند، هیچ کشور عربی دیگر روابط رسمی با اسرائیل ندارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین