|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۲۹۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
چریکه سنه با درخواست مکرر تماشاچیان، قطعه معروف کردی «شرین شرین» را اجرا کردند. همچنین یک آهنگ شاد کردی که از جمله آهنگ‌های فولک محلی است؛ به عنوان پایان‌بندی کنسرت اجرا شد.
در ششمین شب از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر کنسرت گروه‌های نوشه، کوک ماه و چریکه سنه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سه‌شنبه ـ ۲۹ بهمن ماه ـ ساعت ۱۸:۳۰ کنسرت گروه نوشه به سرپرستی نیوشا بریمانی در فرهنگسرای نیاوران اجرا شد.

کنسرت نوشه با اجرای نوشین نامی شروع شد که این خواننده قطعه «قرص قمر» را اجرا کرد. اجرای این قطعه با سوت و کف‌زدن‌های تماشاچیان همراه بود. سپس قطعه دشتستانی «دلم دلم» ساخته استاد اسدالله ملک و قطعه افغانی «دیوانه شدم» اجرا شد که شروع خوبی برای کنسرت گروه نوشه بود و از همان ابتدا توانست تماشاگران را با خود همراه کند.

پریچهر خسروی، دیگر خواننده گروه نوشه به عنوان دومین خواننده روی سن آمد و قطعه «گل واژه» به آهنگسازی صادق نوجوکی و «ساقی» با آهنگسازی فرید زولاند را خواند. بعد از آن این خواننده آهنگ قدیمی و پرخاطره «دل دیوانه» را اجرا کرد.

در ادامه پگاه بزرگ ـ دیگر خواننده گروه نوشه ـ قطعه «شهزاده رویای من» ساخته همایون خرم را اجرا کرد. همچنین این خواننده آهنگی عربی را اجرا کرد که تماشاگران با گفتن مکرر ماشاءالله و مرحبا رضایت خود را از این ترانه عربی نشان دادند.

در میانه کنسرت، شهره خیری آهنگ آذری و خاطره‌انگیز گوله بتین از رشید بهبوداف با این شروع «بو داغدا مارال گزر! تئـــلینی دارار گزر» را اجرا کرد. این هنرمند بعد از آن با هنرنمایی نوازنده تمپو، یک قطعه آهنگ خارجی و در پایان آهنگ «بی‌قرار» را خواند.

فروغ فضلی پیانیست و دیگر خواننده گروه نوشه شامگاه سه شنبه دو قطعه «باور کن» و «چه بخوای چه نخوای» که توسط بهنام بانی هم خوانده شده را اجرا کرد. این خواننده با ارتباط چشمی خوبی که با تماشاچیان برقرار می‌کرد توانست یکی از شادترین و پرانرژی‌ترین بخش‌های کنسرت شب نوشه را رقم بزند.

مهمان ویژه کنسرت گروه نوشه، پریچهر خلوتی ـ‌ خواننده باسابقه ـ بود که آهنگ «نگو نمیام» با ترانه‌سرایی و آهنگسازی جهانبخش پازوکی را خواند.

در پایان این خواننده آهنگ «پرسون پرسون» را اجرا کرد که تماشاچیان را به وجد آورد؛ به طوری که تقریبا همه تماشاگران سالن با او همخوانی می‌کردند.

به گزارش ایسنا، در سانس ساعت ۲۱:۳۰ سه شنبه ـ ۲۹ بهمن ماه ـ کنسرت گروه کوک ماه و چریکه سنه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا شد که نسبت به سانس ۱۸:۳۰ جمعیت بیشتری را به خور می‌دید و میانگین سنی خانم‌های شرکت‌کننده هم نسبت به سانس قبل، پایین‌تر بود.

اجرای گروه «کوک ماه» ابتدا با خوانندگی لیلا جعفرپور همراه بود که او به روی سن آمد و در مدت ۴۵ دقیقه تعدادی آهنگ پاپ قدیمی و جدید را اجرا کرد.

سپس در بخش دوم همین سانس، گروه چریکه سنه که از استان کردستان در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده بودند، به روی صحنه آمدند. شرمین زرنشان سرپرستی این گروه را برعهده دارد.

لباس‌های خوش رنگ و لعاب خوانندگان و نوازندگان کُرد اولین چیزی بود که توجه تماشاچیان را به خود جلب کرد؛ به طوری که یکی از تماشاگران با صدای بلند خطاب به اعضای گروه گفت «چه لباس‌های قشنگی!» شادی غلامی، خواننده اصلی گروه هم در پاسخ به این تعریف گفت «لباس‌ها پیشکش شما؛ البته در انتهای مراسم.»
این گروه کُرد چند قطعه اجرا کردند که «اگرکیته» به معنی «آتش» و «نه مام» به معنی «قد و قامت بلند» از جمله این قطعات بود.
یکی از خوانندگان گروه به نام «آزیتا ابراهیمی» در فراق فرزندش قطعه‌ای را که نوعی لالایی مادرانه بود، اجرا کرد که مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

رژینا وحیدی‌پور، نوازنده دف که با وجود باردار بودن خود را به اجرای جشنواره رسانده بود، به همراه منا ملایی ـ دیگر نوازنده دف ـ و شادی غلامی ـ نوازنده و خواننده گروه ـ همنوازی دف داشتند که از جمله قطعات شورانگیزی بود که سالن را به وجد آورد و تماشاچیان با کف زدن‌هایشان، آنها را همراهی کردند.
رژینا طبیبی نوازنده کمانچه، شیوا صادقی نوازنده تار هم در گروه چریکه سنه بودند.

چریکه سنه با درخواست مکرر تماشاچیان، قطعه معروف کردی «شرین شرین» را اجرا کردند. همچنین یک آهنگ شاد کردی که از جمله آهنگ‌های فولک محلی است؛ به عنوان پایان‌بندی کنسرت اجرا شد.

به گزارش ایسنا، قبل از ورود به سالن کنسرت بانوان، همه شرکت‌کننده‌ها موظف بودند گوشی تلفن همراه خود و حتی وسایل ضبط صدا را به مسوولان سالن تحویل می‌دادند. همچنین بازرسی بدنی شرکت‌کننده‌ها بخش جدایی‌ناپذیر کنسرت‌های بخش بانوان نیاوران بود که باعث نارضایتی برخی از شرکت‌کننده‌ها هم می‌شد.

بخش بانوان جشنواره موسیقی فجر چهارشنبه ـ ۳۰ بهمن ماه ـ هم در سالن نیاوران ادامه دارد. جشنواره به صورت رسمی امشب به پایان می‌رسد و مراسم اختتامیه هم اول اسفند ماه برگزار خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین