|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۷
کد خبر: ۲۸۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، رئیس جمهوری آمریکا اعضای کمیته نقشه‌برداری از مناطق فلسطینی را که قرار است در چارچوب طرح "معامله قرن" به حاکمیت اسرائیل درآید، انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه "کان" اسرائیل اعلام کرد، کمیته نقشه‌برداری اسرائیلی – آمریکایی که مناطق تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی را مشخص خواهد کرد، عملا کار خود را آغاز کرده است.

این شبکه به نقل از یک مسؤول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نماینده‌های آمریکایی این کمیته را تعیین کرد که دیوید فریدمن، سفیر واشنگتن در اراضی اشغالی، آریه لایتستون، مشاور فریدمن و اسکات لیث، مدیر امور اسرائیلی – فلسطینی در شورای امنیت ملی آمریکا هستند.

شبکه اسرائیلی مذکور همچنین گزارش داد، آمریکا این اقدام را پس از آن اتخاذ کرد که رژیم صهیونیستی اعضای خود را در این کمیته اعلام کرد؛ این کمیته شامل یاریو لوین، وزیر گردشگری اسرائیل، رون درمر، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، رونن پرتز، مدیر اجرایی دفتر نتانیاهو و مائیر بن شبات، رئیس شورای امنیت داخلی می‌شود.

این شبکه درباره ماهیت رسم این نقشه‌ها توضیحی ارائه نکرد.

۲۸ ژانویه رئیس جمهوری آمریکا طرح "معامله قرن" را اعلام کرد که شامل تشکیل کشور فلسطین به شکل جزیره‌ای به پایتختی بخش کوچکی از قدس شرقی است. براساس این طرح، تمام قدس اشغالی "پایتخت" رژیم صهیونیستی در نظر گرفته می‌شود.

در همین راستا، سفیر واشنگتن در اسرائیل ابراز امیدواری کرد که کمیته نقشه‌برداری کار خود را آغاز کند.

وظیفه این کمیته، نقشه‌برداری از مناطق دره اردن و کرانه باختری است که قرار است رژیم صهیونیستی مدعی حاکمیت آن شود. منابع آمریکایی احتمال دادند که کمیته نقشه‌برداری پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در ۱۲ اسفند کار خود را شروع کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین