|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۸۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
یک مقام دولتی هند می‌گوید این دیوار به دلایل امنیتی ساخته شده است نه برای پنهان کردن این منطقه فقیرنشین. اما پیمانکاری که این دیوار را ساخته است به رویترز گفت، دولت هند نمی‌خواهد زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از فرودگاه احمدآباد تردد می‌کند، فقرا دیده شوند.
رئیس‌جمهوری آمریکا همین ماه عازم هند می‌شود و قرار است از شهر احمدآباد دیدن کند اما با توجه به ساخت یک دیوار جدید او نمی‌تواند زاغه‌نشین‌ها و مردم فقیر این کشور را ببیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام دولتی هند می‌گوید این دیوار به دلایل امنیتی ساخته شده است نه برای پنهان کردن این منطقه فقیرنشین.  اما پیمانکاری که این دیوار را ساخته است به رویترز گفت، دولت هند نمی‌خواهد زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از فرودگاه احمدآباد تردد می‌کند، فقرا دیده شوند.

این پیمانکار ساختمانی که نخواست نامش فاش شود، گفت: به من دستور دادند تا خیلی سریع دیواری بسازم. بیش از ۱۵۰ کارگر شبانه‌روز کار می‌کنند تا این پروژه به اتمام برسد.

یک مقام دولت هند هم تصدیق می‌کند که این دیوار بخشی از "حرکت زیباسازی و پاکیزگی" شهر احمدآباد است.

دلیل ساخت این دیوار هر چه باشد، به دونالد ترامپ اجازه نمی‌دهد که به منطقه فقیرنشینی که حدود ۸۰۰ خانوار را در خود جای داده است، نگاهی بیندازد.

ترامپ که وعده ساخت دیوار در مرز مشترک ایالات متحده با مکزیک را به نماد ریاست جمهوری خودش تبدیل کرده است، ۲۴ و ۲۵ فوریه برای تقویت مناسبات استراتژیک که با مناقشه‌های تجاری کم‌رنگ شده است، به هند سفر می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین