|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۸۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
همچنین «اندریا لیدسوم» وزیر بازرگانی انگلیس هم که تنها هفت ماه پیش به این سمت انتخاب شده بود، به همراه «جفری کاکس» مشاور حقوقی دولت جانسون از سمت‌های خود برکنار شدند.
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از به سرانجام رساندن ماموریت خود برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه شماری از اعضای کابینه را با هدف پیش‌برد برنامه‌ها و سیاست‌های دولت پسابرگزیت جابه‌جا کرد.

وی در اولین اقدام «جولیان اسمیت» وزیر دولت در امور ایرلند شمالی را که نقش مهمی در پایان دادن به مناقشه انگلیس و اتحادیه اروپا درباره آینده این منطقه در روند اجرای برگزیت ایفا کرد، کنار گذاشت.

ایرلند شمالی پاشنه آشیل اختلافات انگلیس و اتحادیه اروپا در سه سال مذاکرات برگزیت بود. هرچند دو طرف درباره آینده مرزی این منطقه که به لحاظ جغرافیایی در جزیره ایرلند اما جزو قلمرو انگلیس است، هنوز تصمیم نهایی نگرفته‌اند، اسمیت موفق شد با تهیه مقدمات تشکیل دولت محلی گام مهمی برای تحقق برگزیت بردارد.     

همچنین «اندریا لیدسوم» وزیر بازرگانی انگلیس هم که تنها هفت ماه پیش به این سمت انتخاب شده بود، به همراه «جفری کاکس» مشاور حقوقی دولت جانسون از سمت‌های خود  برکنار شدند.

منابع خبری پیش از این تغییرات به عنوان دولت انقلاب جانسون یاد و عنوان کردند که تیم جدید قرار است اقتصاد این کشور را متحول کند.

خبر در حال تکمیل است...
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین