|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۸۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل از شورای امنیت خواست در مسأله تحریم لیبی احتیاط به خرج دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وو هایتائو، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در جریان سخنرانی خود در شورای امنیت گفت: لیبی با چالش‌های متعددی مانند وضعیت امنیتی شکننده و حساس، استقرار گروه‌های تروریستی و مسائلی در خصوص پناهجویان و مهاجرت مواجه است.

وی همچنین گفت، پس از اینکه شورای امنیت قطعنامه ممنوعیت صادرات غیرقانونی از لیبی را تمدید کرد در سایه وضعیت وخیم کنونی، لازم است که جامعه جهانی ممنوعیت تسلیحاتی را اجرا و از مداخله نظامی یا هر اقدام دیگری که منجر به وقوع درگیری شود، ممانعت کند.

این مسؤول چینی در ادامه تصریح کرد: چین به خوبی می‌داند که این تحریم‌ها هدف نهایی نیست اما آن وسیله‌ای است که باید همیشه در خدمت حل و فصل سیاسی موضوعات مرتبط باشد.

وی گفت: شورای امنیت هنگامی که اقداماتی در مورد تمدید تحریم‌ها علیه لیبی اتخاذ می‌کند، باید تصمیم خود را بر مبنای رایزنی‌های کامل انجام دهد و باید تصمیم این شورا به مثابه پیام مثبتی برای جامعه جهانی و کشورهای ذی‌ربط باشد تا حل و فصل سیاسی مساله لیبی را تسهیل کنند.

از سوی دیگر، وو هایتائو از شورای امنیت خواست تا تحریم‌های اعمال شده علیه سودان را در زمانی مناسب بازنگری و نقشه راهی را برای برداشتن این تحریم‌ها ایجاد کند.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل اظهار کرد: چین بی‌وقفه از روند صلح در اقلیم دارفور سودان حمایت می‌کند.

وی شورای امنیت و جامعه جهانی را به احترام گذاشتن به رهبری دولت سودان در خصوص مسأله دارفور ترغیب کرد.

هایتائو همچنین گفت: چین تلاش‌های صورت گرفته دولت سودان برای حفظ صلح و ثبات در دارفور و تقویت روند سیاسی را ارج می‌نهد.

وی از شورای امنیت و جامعه جهانی خواست تا تلاش‌هایی که دولت سودان انجام داده است به طور کامل به رسمیت بشناسند و به رهبری آن در خصوص مسأله دارفور و تقویت هماهنگی‌ها احترام بگذارند و با جدیت به دیدگاه‌ها و پیشنهادات آن گوش فرا دهند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین