|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۸۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
"سیارا" روز یکشنبه ابتدا سراسر ایرلند و انگلیس را درنوردیده و سپس به سمت سواحل شمالی اروپا حرکت کرده است. وزش باد شدید باعث ایجاد مشکلات عمده در سراسر قاره اروپا شده است.
طوفان "سیارا" با درنوردیدن سراسر اروپا و حرکت در شرق این قاره تاکنون دست‌کم شش کشته بر جای گذاشته و همچنین سیستم‌های حمل و نقل را مختل و برق صدها هزار نفر را نیز قطع کرده است.

به گزارش ایسنا، وزش بادهای شدید در لهستان منجر به سقوط سقف یک مغازه و کشته شدن یک زن و دو فرزند دخترش شده و پدر خانواده نیز در این حادثه زخمی شده است.

هم‌چنین واژگونی یک قایق در جنوب سوئد جان یک مرد را گرفته است. دیگر سرنشین این قایق هم‌چنان مفقود باقی مانده است. علاوه بر آن یک نفر در آلمان و یک نفر دیگر در اسلوونی در حوادث جاده‌ای تحت تاثیر شرایط جوی طوفانی کشته شده‌اند.

جزیره مدیترانه‌ای "کُرس" فرانسه دوشنبه شب وزش باد شدید با سرعت بیش از ۲۲۰ کیلومتر در ساعت را به همراه بارندگی‌های سنگین و جاری شدن سیلاب‌ در سراسر جزیره پشت سر گذاشت. وزش باد در این جزیره هم‌چنین منجر به وقوع آتش‌سوزی شده است.

شرایط جوی روز سه‌شنبه همچنین سفرهای دریایی و پروازهای "کُرس" را مختل کرد.

طوفان "سیارا" یا "کیارا" که در برخی از مناطق اروپا همچون آلمان با عنوان طوفان "سابین" یا "زابینه" نیز شناخته می‌شود، خسارات گسترده‌ای به بار آورده است.

"سیارا" روز یکشنبه ابتدا سراسر ایرلند و انگلیس را درنوردیده و سپس به سمت سواحل شمالی اروپا حرکت کرده است. وزش باد شدید باعث ایجاد مشکلات عمده در سراسر قاره اروپا شده است.

حمل و نقل در بسیاری از مناطق اروپا مختل شده و مدارس برخی از کشورها از جمله بلژیک، آلمان، لوکزامبورگ و هلند تعطیل شدند.

مقامات هلندی روز دوشنبه از ترافیک بیش از ۷۲۰ کیلومتری در سراسر کشور  خبر دادند و روز سه‌شنبه نیز صدها پرواز در این کشور با اختلال مواجه شد.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این طوفان هم‌چنین منجر به تشکیل امواج ۲.۷ متری غیرمعمول در آلمان شده است.










ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین