|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۸۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
همچنین برای بخش های شمال غرب و ارتفاعات البرز، وزش باد شدید یا خیلی شدید پیش بینی می شود. بنابراین باتوجه به نبود بارش، به سبب وزش باد شدید شرایط برای کولاک برف(برف وزان) مهیا است.
یک کارشناس هواشناسی کوهستان هوای ارتفاعات ایران را برای کوهنوردی در آخر هفته پیش بینی کرد.

سمانه نگاه، کارشناس هواشناسی کوهستان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت هوای کوهستان‌ها و شرایط صعود در هفته جاری بر اساس نقشه‌های سازمان هواشناسی کشور گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه(١٠ و ١١ بهمن ) در اکثر مناطق کوهستانی کشور شرایط جوی پایدار حاکم است و آسمانی آفتابی گاهی با رشد ابر پیش بینی می شود.

او افزود: همچنین برای بخش های شمال غرب و ارتفاعات البرز، وزش باد شدید یا خیلی شدید پیش بینی می شود. بنابراین باتوجه به نبود بارش، به سبب وزش باد شدید شرایط برای کولاک برف(برف وزان) مهیا است.

سمانه نگاه تاکید کرد: به دلیل وقوع باد گرم در ارتفاعات و دامنه های البرز و همچنین افزایش نسبی دما در پهنه کشور، احتمال وقوع بهمن در شیب های زیاد کوهستانی و دالان‌های بهمن گیر وجود دارد. علاوه بر این با توجه به تسریع ذوب برف، احتمال شکستن نقاب برفی وجود دارد.

او در پایان به کوهنوردان توصیه کرد: با توجه به استقبال کوهنوردان و افزایش صعودها در شرایط جوی پایدار ، برای روزهای پایانی این هفته کوهنوردان مخاطره های ذکر شده را مدنظر داشته باشند تا اتفاق ناگوار پیش نیاید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین