|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۲
کد خبر: ۲۸۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
در همین راستا، یک منبع آگاه از ایده‌های تیم معامله قرن گفت: اطلاع رسانی به نتانیاهو و گانتس درباره جزئیات معامله قرن با هدف رد این ایده صورت گرفته است که ترامپ طرفدار یکی از دو نامزد تصدی پست نخست‌وزیری اسرائیل است.
 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طرح به اصطلاح "صلح" آمریکا موسوم به "معامله قرن" را رخدادی "تاریخی" و "فرصتی تکرار نشدنی" برای اسرائیل خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی پیش از سفر به واشنگتن و دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره طرح موسوم به "معامله قرن" اظهار کرد : من با ترامپ و تیمش سه سال است که درباره نیازهای بسیار حیاتی امنیتی و "ملی‌مان" صحبت می کنم. نیازهایی که لازم است در هر گونه راه حل سیاسی لحاظ شود.

وی افزود: در کاخ سفید با گوش‌های شنونده به این نیازها مواجه شدم. طرح "صلح" خاورمیانه که دولت آمریکا به زودی آن را منتشر خواهد کرد، یک طرح "تاریخی" است. برای اولین بار در تاریخ چنین فرصتی برای‌مان وجود دارد و نباید آن را از دست بدهیم. ما امروز در کاخ سفید "بزرگ‌ترین دوست اسرائیل" را داریم و به همین دلیل امروز فرصت بزرگی است.

رسانه‌های عبری زبان شنبه اعلام کردند که نتانیاهو دوشنبه و سه‌شنبه جاری با ترامپ دیدار خواهد کرد. این درحالی است که پیش از این اعلام شده بود که دو طرف سه‌شنبه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

چشم‌اندازهای سیاسی

اعلام طرح صلح ترامپ برای پایان دادن به منازعه چندین ساله رژیم صهیونیستی و فلسطین طی دو سال گذشته چندین بار به تعویق افتاد.

بخش سیاسی این طرح منتشر نشده اما جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ در اوایل تیر ماه از بخش اقتصادی طرح معامله قرن رونمایی کرده بود که شامل سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ میلیارد دلار می‌شود.

در همین راستا، یک منبع آگاه از ایده‌های تیم معامله قرن گفت: اطلاع رسانی به نتانیاهو و گانتس درباره جزئیات معامله قرن با هدف رد این ایده صورت گرفته است که ترامپ طرفدار یکی از دو نامزد تصدی پست نخست‌وزیری اسرائیل است.

پس از موافقت گانتس با دعوت ترامپ، واصل ابو یوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در این باره اظهار کرد: حزب آبی سفید و لیکود "دو روی یک سکه" هستند و ائتلافی میان آمریکا و احزاب اسرائیلی شرکت کننده در انتخابات کنست وجود دارد.

وی به رویترز گفت: معامله قرن را نخواهیم پذیرفت و هیچ قدرتی وجود ندارد که ملت فلسطین را وادار به چشم‌پوشی از حق و حقوق و اصولشان در تأسیس کشور مستقل به مرکزیت قدس کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین