|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۸۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
  رهبر جنبش انصارالله با نماینده سازمان ملل در امور یمن دیدار و درباره آخرین تحولات کشورش گفت وگو کرد.

به گزارش شبکه خبری المسیره، در دیدار عبدالملک بدرالدین الحوثی با مارتین گریفیتس، موانع موجود و ادامه حملات کشورهای متجاوز به عنوان مانعی بر سر راه تلاش های صلح بررسی شد.

در این دیدار همچنین، تداوم محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی، توقیف کشتی ها و خسارت های هنگفت ناشی از آن برای ملت یمن، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در گفت وگوهای دو طرف همچنین مشکلات مربوط به مسائل انسانی به ویژه تاخیر در رسیدگی به پرونده اسرا به رغم تلاش های پیاپی دولت نجات ملی یمن برای اجرای کامل آن، بررسی شد.

گریفتس نماینده سازمان ملل و معین شریم معاون وی روز پنجشنبه برای دیدار با مقام های یمنی وارد فرودگاه بین المللی صنعا شدند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته به استثنای امارات، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین