|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۸۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
 بهتر است درگیر اسم‌ها نشویم و نباید موضوع را حساس کرد. علاوه بر دایی و قلعه‌نویی، افرادی مانند نکونام، تارتار، گل‌محمدی و فرکی می‌توانند این وظایف را انجام دهند. اما مردم بسیار متوقع شده‌اند و کوچک‌ترین خطای مربی را نمی‌بخشند. با این حال من این تصمیم فدراسیون را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم استفاده از مربی داخلی نتیجه‌ای را که در شأن فوتبال ما است برای‌مان به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایسنا، بیژن ذوالفقارنسب، در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «در روزهای اخیر بحث انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تبدیل به یکی از موضوعات چالش‌برانگیز فدراسیون شده و صحبت‌های زیادی درباره گزینه‌های نیمکت تیم ملی شنیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین سوالات برای مخاطبان این است که در این شرایط مربی خارجی بهتر است یا داخلی. با توجه به شرایط مالی فدراسیون فوتبال و وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور، انتخاب سرمربی خارجی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و بهتر است از مربی‌های خوب ایرانی استفاده کنیم؛ مربی‌هایی که در سطح کشور اعتبار خوبی دارند و در لیگ نتایج قابل قبولی گرفته‌اند با فراهم شدن شرایط مناسب می‌توانند با تیم ملی نتیجه لازم را بگیرند.

تاکید من بر فراهم کردن شرایط مناسب است؛ این شرایط مناسب استخدام دستیاران مجرب و توانمند خارجی و برگزاری اردوهایی در سطح اردوهایی که برای سرمربی‌های خارجی تدارک می‌دیدند، است. دستیارهای بسیار خوب اروپایی، دستمزدشان قابل مقایسه با سرمربی‌ها نیست و می‌توان بهترین تمرین‌دهنده را با مبلغی حدود ۲۰ هزار دلار به ایران آورد. فدراسیون فوتبال زمانی که با کی‌روش قرارداد بست، بعد از چند ماه چندین دستیار هم برای او استخدام کرد، تمرین‌دهنده دروازه‌بان هم حتی خارجی بود و دستمزد هنگفتی دریافت می‌کردند. ویلموتس هم همین ‌طور بود. برای مربی‌های ایرانی هم می‌توانیم این امکانات را فراهم کنیم تا با کار اصولی، مربی‌های باتجربه ایرانی مثل دایی و قلعه‌نویی نتایج خوبی بگیرند. ضمن این که بهتر است درگیر اسم‌ها نشویم و نباید موضوع را حساس کرد. علاوه بر دایی و قلعه‌نویی، افرادی مانند نکونام، تارتار، گل‌محمدی و فرکی می‌توانند این وظایف را انجام دهند. اما مردم بسیار متوقع شده‌اند و کوچک‌ترین خطای مربی را نمی‌بخشند. با این حال من این تصمیم فدراسیون را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم استفاده از مربی داخلی نتیجه‌ای را که در شأن فوتبال ما است برای‌مان به ارمغان بیاورد.

البته مسئولان فدراسیون اعلام کرده‌اند با مربی خارجی هم در حال مذاکره هستند؛ به عقیده من این تصمیم یک اشتباه بزرگ است؛ چرا که می‌دانیم فدراسیون در تامین پول مربی قبلی هم ماند و مجبور شد با استقراض طلب چندین میلیاردی ویلموتس را پرداخت کند. ضمن این که زمان کمی تا مسابقات مانده است و یک مربی خارجی زمان کافی ندارد تا طی دو ماه بازیکنان را بشناسد. این نکته مهم را هم نباید از یاد برد که فوتبال ما شرایط بسیار خاصی دارد و فرهنگ حاکم بر آن در فوتبال جهان یگانه است. مربی خارجی تا این موضوعات را متوجه شود ما جام جهانی را از دست داده‌ایم.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین