|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۲۸۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
مرجع تقلید شیعیان حرکت برای تقریب، توفیق می‌خواهد گفت: در بخش از سخنان خود به شهادت سردار سلیمانی اشاره کردید. ایشان منادی وحدت بوده و شر داعش را از مسلمانان کم کرد و آمریکا هم او را به همین دلیل به شهادت رساند.
  مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: در کتاب دبیرستان‌های عربستان سعودی نوشته است همه کسانی به قبور احترام می‌کنند، می‌گویند جان و مالشان حلال است.

آیت‌الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار لیاقت بلوچ، رئیس جمعیت اسلامی پاکستان و هیأت همراه که در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) در قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که بسیاری از رسانه‌های دنیا زیر نظر اسرائیل علیه ایران فعالیت می‌کنند، گفت: این رسانه‌ها اجازه نمی دهند مردم دنیا در مورد ایران خوب فکر کنند.

وی با اشاره به مواضع رئیس جمعیت اسلامی پاکستان بیان کرد: خوشبختانه سخنان شما نشان داد، شما گرفتار تبلیغات دشمن علیه ایران نشده‎اید. دنیای اسلام همه چیز دارد و تنها چیزی که در آن نیست، وحدت است و همین مسئله باعث شده آمریکا بر مسلمانان مسلط شود.

مرجع تقلید شیعیان حرکت برای تقریب، توفیق می‌خواهد گفت: در بخش از سخنان خود به شهادت سردار سلیمانی اشاره کردید. ایشان منادی وحدت بوده و شر داعش را از مسلمانان کم کرد و آمریکا هم او را به همین دلیل به شهادت رساند.

وی اظهارکرد: ملت ایران علاقه زیادی به مردم پاکستان دارد، چون مردم پاکستان، مردمانی  مخلص و خواهان عظمت اسلام هستند، به همین دلیل لازم است دید و بازدید و رفت و آمدها را بیشتر کرده تا از این طریق موجب استحکام بخشی پایه وحدت دو ملت شویم.

وی با اشاره به اظهار نظر خبرنگاران خارجی در خصوص تفاوت‌های ایران در واقعیت با آنچه در خصوص ایران در رسانه ها بیان می شود گفت: در دیداری که با خبرنگاران خارجی داشتیم آنها به این مساله اذعان داشتند و این مساله اهمیت این دیدو بازدیدها را گوشزد میکند.

وی مقاومت در برابر دشمن را رمز پیروزی دانست و افزود: مردم عراق با اینکه زیر سلطه آمریکایی‌ها بوده‌اند، خروج نیروهای آمریکایی‌ها را تصویب کردند این نشان از اراده است. اگر ملتی اراده کند، می‌تواند موفق شود.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر موضوع وحدت و تعلیم آن به دانش آموزان اظهار کرد: باید به جوانان، نوجوانان و دانشگاهیان درس وحدت را بیاموزیم. تکفیری‌ها به فرزندان خود درس تکفیری می‌آموزند.

وی ادامه داد: در کتاب دبیرستان‌های عربستان سعودی نوشته است همه کسانی به قبور احترام می‌کنند، می‌گویند جان و مالشان حلال است. مردم می‌فهمند که داعش و تکفیریها دشمنان بشریت هستند و همین آگاهی موجب بیداری و فاصله گرفتن مردم از این افراد شده است.

مرجع تقلید شیعیان در پایان با ذکر این مطلب که آمریکا سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اجرا کرده به خیال این که ایران فروپاشی خواهد کرد، گفت: علی رغم همه فشارهای آمریکا خوشبختانه این گونه نشده و این همان معنای مقاومت است. همین مسئله را باید در کشورهای اسلامی دیگر اجرا کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین