|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۸۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
 مشابه خطای فدریکو والورده روی آلوارو موراتا در دیدار اتلتیکومادرید و رئال مادرید ۴۰ سال پیش اتفاق افتاده بود و به یک بحث ملی تبدیل شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، آلوارو موراتا در دقیقه ۱۱۵ دیدار اتلتیکومادرید و رئال مادرید در حالی پا به توپ بود که تنها تیبو کورتوا را پیش روی خود می‌دید اما فدریکو والورده تصمیم گرفت مهاجم اسپانیایی را متوقف کند که در نهایت با کارت قرمز جریمه شد. بقیه داستان را همه می‌دانند. اکنون دو بازیکن برجسته در فینال سوپرجام اسپانیا، زمان و صحنه را تغییر می‌دهیم. دهم می ۱۹۸۰ در فینال اف.ای کاپ انگلیس دو تیم آرسنال و وستهام به مصاف هم رفتند.

در آن بازی پل آلن ۱۷ ساله در نقش موراتا بود و بدون این که مدافعی پیش رویش باشد به سمت دروازه حریف می‌رفت تا این که ویلی یانگ، مدافع میانی آرسنال نقش والورده را ایفا کرد و با یک تکل بازیکن وستهام را متوقف کرد. این اتفاق دقیقا پشت خط محوطه جریمه رخ داد. در آن زمان وستهام با وجود این که در دسته دو انگلیس به سر می‌برد یک بر صفر پیش بود. داور پس از خطای یانگ به این بازیکن کارت زرد نشان داد. قربانی با وجود این که تنها پت جنینگ (دروازه‌بان آرسنال) را پیش رویش می‌دید و به احتمال فراوان گلزنی می‌کرد به تصمیم داور اعتراض نکرد چون در آن زمان در قوانین فوتبال چنین خطایی تنها با کارت زرد جریمه می‌شد. اکنون بدون هیچ بحثی بازیکن کارت قرمز دریافت می‌کند.

با وجود این که وستهام به لطف گل ترور بروکینگ پیروز شد و همه می‌دانستند این برد چه اهمیتی برای این تیم دارد دو بازیکنی که سوژه رسانه‌ها شدند آلن و یانگ بودند. هیچ‌کس توضیحی برای چنین قانونی نداشت. جوانترین بازیکن تاریخ اف.ای کاپ در حالی متوقف شد که می‌توانست یک گل به نام خودش به ثبت برساند. با این حال بازیکن خاطی با جریمه مناسب روبرو نشد.

بحث در رابطه با این موضوع در انگلیس بالا گرفت و در نهایت قوانین فوتبال در این زمینه تغییر یافت. از آن پس در چنین موقعیتی بازیکن با کارت قرمز جریمه شد. در رابطه با آلن نسبت به موراتا داستان کمی متفاوت پیش رفت و او بر خلاف مهاجم اتلتیکو جام قهرمانی را بالای سر برد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین