|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۲۸۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
وی در ادامه ابراز عقیده کرد که پیوستن امارات به ائتلاف بین‌المللی امنیت و حمایت از دریانوردی و تضمین امنیت گذرگاه‌های دریایی نشانگر توجه این کشور به مشارکت در هرگونه تلاش بین‌المللی و منطقه‌ای جهت خنثی کردن خطرهایی است که دریانوردی بین‌المللی و عرضه جهانی نفت را تهدید می‌کنند.
 ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده ارشد نیروهای مسلح امارات در کنفرانس خبری مشترک با آبه شینزو به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های حمایت و تقویت آن در تمامی زمینه‌ها از جمله اوضاع منطقه و خلیج فارس پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات در ابتدای جلسه رایزنی‌هایش با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن که در کاخ الوطن در ابوظبی برگزار شد، صمیمانه‌ترین درود و تهیت خود را تقدیم ملت دوست ژاپن به مناسبت سال جدید تقدیم داشت و از درخواست برای حضور در برنامه‌های «هفته ابوظبی برای پایداری ۲۰۲۰» تشکر کرد و گفت: پاسخ مثبت ژاپن به حضور در این برنامه بیانگر عمق همکاری مشترک به منظور تقویت تداوم توسعه در سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

ولیعهد ابوظبی در ادامه این دیدار تاکید کرد: روابط بین امارات و ژاپن ریشه‌دار، عمیق و شاهد جهش‌هایی مهم و ویژه در زمینه‌های تجاری، انرژی، سرمایه‌گذاری، تکنولوژی، هوافضا، آموزش و غیره در دوره‌های گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ژاپن از نخستین کشورهای جهان بود که در سال ۱۹۷۱ روابط دیپلماتیک با امارات برقرار کرد.

ولیعهد ابوظبی در این دیدار تصریح کرد: روابط بین امارات و ژاپن اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه هر دو نمونه توسعه برجسته در سطح منطقه‌ای و جهانی هستند و در سیستم ارزش‌های متمدنانه که در جهت سازش، همزیستی، گفت‌وگو، ریشه‌کن کردن تروریست، افراط‌گرایی و نژادپرستی و انزجار توافق نظر دارند.

محمد بن زاید در ادامه گفت: اوضاع بسیار حساس و پیچیده‌ای را در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه شاهد هستیم که نیازمند درایت در تعامل با این اوضاع حساس است تا امنیت و ثبات منطقه که برای امنیت و صلح جهانی بسیار اهمیت استراتژیک دارد، حفظ کنیم.

این رهبر دوفاکتوی امارات اضافه کرد: مداخله برخی قدرت‌های منطقه‌ای در امور داخلی کشورهای عربی یکی از مهمترین و خطرناک‌ترین دلایل تنش، درگیری و بی‌ثباتی در منطقه است.

ولیعهد ابوظبی موضع امارات را حمایت از صلح و ثبات منطقه و تضمین صادرات نفت از خلیج فارس به ژاپن، جهان و نیز حفظ امنیت گذرگاه‌های دریایی بین‌المللی دانست.

وی در ادامه ابراز عقیده کرد که پیوستن امارات به ائتلاف بین‌المللی امنیت و حمایت از دریانوردی و تضمین امنیت گذرگاه‌های دریایی نشانگر توجه این کشور به مشارکت در هرگونه تلاش بین‌المللی و منطقه‌ای جهت خنثی کردن خطرهایی است که دریانوردی بین‌المللی و عرضه جهانی نفت را تهدید می‌کنند.

محمد بن زاید در پایان ضمن استقبال از موضع ویژه ژاپن برای اعزام نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه با هدف تامین امنیت کشتی‌ها و عرضه نفت تاکید کرد: این رویکرد همسو با موضع امارات در جهت آزادی و امنیت دریانوردی در منطقه و مطابق با سیاست امارات در جهت تقویت حصول امنیت و ثبات در منطقه است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین