|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۸۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
در استان فرهنگی و تاریخی کردستان آثار تاریخی بی‌بدیلی هستند که از پیشینیان خردمند و متعقل این دیار به‌جای مانده و ما نیز موظف هستیم از این میراث گران‌بها صیانت کنیم.
  سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: 13 پرونده حقوقی، مبنی بر دستبرد افراد سودجو به آثار تاریخی تعیین تکلیف و برای آن ها رای صادر شد.

اسماعیل مریوانی اظهار کرد: دست‌اندازی و دستبرد به حریم برخی از آثار تاریخی و تمدنی مهمترین مشکل پیش‌روی این میراث ارزشمند است.

وی افزود: عملکرد ۹ ماهه اخیر واحد حقوقی نشان می‌دهد، از پرونده‌های مختلف حقوقی که تشکیل شده رأی ۱۳ پرونده به ‌نفع این اداره‌کل صادر شده است.

مریوانی خواستار مشارکت و همکاری مردم در حفظ و صیانت از آثار تاریخی و کوتاه کردن دست معترضان به گنجینه‌های ارزشمند تاریخی و فرهنگی شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان فرهنگی و تاریخی کردستان آثار تاریخی بی‌بدیلی هستند که از پیشینیان خردمند و متعقل این دیار به‌جای مانده و ما نیز موظف هستیم از این میراث گران‌بها صیانت کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان،سرپرست این اداره کل جلوگیری از دستبرد افراد سودجو به میراث تاریخی را مستلزم اتخاذ تدابیر حقوقی مناسب و برخوردهای جدی دانست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین