|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۵
کد خبر: ۲۸۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
بر اساس نتایج یاد شده، حزب لیبرال دمکرات نیز ۸ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۴۵ کرسی و سایر احزاب سیاسی و افراد مستقل تاکنون موفق به کسب ۲۱ کرسی شده‌اند.
 برآورد ایپسوس موری حاکی از آن است که حزب محافظه‌کار، به رهبری بوریس جانسون احتمالا اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان را از آن خود می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از بی بی سی، بر این مبنا برآورد می‌شود که حزب محافظه‌کار ٣٨٦ کرسی بگیرد، که ٥٠ کرسی بیشتر از نتیجه آنها در انتخابات دو سال پیش است.

برآورد شده که حزب کارگر ١٩١ کرسی را به دست بیاورد که یکی از ضعیف‌ترین نتایج این حزب در انتخابات سال‌های اخیر به حساب خواهد آمد.

برای حزب لیبرال دموکرات و حزب ملی اسکاتلند به ترتیب ١٣ و ٥٥ کرسی برآورد شده است.

این برآوردها بر مبنای پرسیدن از رای‌دهندگان پس از خروج از شعبه رای‌گیری انجام شده و نتیجه واقعی انتخابات نیست.

رسمی؛ نتایج اولیه

بر اساس آخرین نتایج منتشر شده از شمارش آراء انتخابات پارلمان انگلیس در روز جمعه، حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» توانست با کسب اکثریت قاطع مجلس عوام، به پیروزی شگفت‌آوری دست یابد و به سکان‌داری دولت ادامه دهد.

بر اساس آخرین نتایج شمارش آراء تا این لحظه، حزب محافظه‌کار با کسب ۳۲۹ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام، توانسته است به عنوان حزب غالب در پارلمان انگلیس برای پنج سال دیگر و بدون نیاز به تشکیل ائتلاف با احزاب کوچک‌تر سکان دولت را به دست بگیرد.

در این انتخابات محافظه کاران موفق شدند تا اینجای کار ۴۳ کرسی بیشتر از دور قبل کسب کنند و در مقابل حزب کارگر با از دست دادن ۵۵ کرسی شکست سنگینی را تجربه کرد و موفق شد تنها ۱۹۵ کرسی به‌دست آورد.

بر اساس نتایج یاد شده، حزب لیبرال دمکرات نیز ۸ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۴۵ کرسی و سایر احزاب سیاسی و افراد مستقل تاکنون موفق به کسب ۲۱ کرسی شده‌اند.

به این ترتیب حزب محافظه‌کار به بزرگترین پیروزی خود از زمان «مارگارت تاچر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس دست یافته و حزب کارگر بدترین نتیجه انتخابات در نزدیک به ۸۴ سال گذشته را تجربه کرده است.

 دومینیک راب، وزیر خارجه، در رقابتی نزدیک کرسی خود را حفظ کرد

دومینیک راب، وزیر خارجه در کابینه بوریس جانسون، در رقابتی نزدیک کرسی خود را حفظ کرد.

راب ۳۱ هزار رای گرفت و نامزد لیبرال دموکرات‌ها ۲۸ هزار رای.

این حوزه انتخابیه از جمله حوزه‌هایی بود که لیبرال دموکرات‌ها به برنده شدن در آن امیدوار بودند

 

کوربین از رهبری حزب کارگر بریتانیا کناره‌گیری می‌کند

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، گفت از رهبری حزب کارگر کناره گیری خواهد کرد.

کوربین گفت: "این به وضوح شبی ناامیدکننده برای حزب کارگر است. در کارزار انتخاباتی ما یک مانیفست امید و همبستگی ارائه دادیم. مانیفستی که امید داشت بی‌عدالتی‌ها را اصلاح کند."

او به سیاست‌های پیشنهادی خود برای گسترش خدمات عمومی و مقابله با بحران اقلیمی اشاره کرد و گفت این سیاست‌ها محبوبیت زیادی دارند، اما برگزیت چنان جامعه را دوقطبی کرده که نمی‌توان یک بحث سیاسی معمول داشت.

کوربین گفت مسایل عدالت اجتماعی همچنان باقی خواهند ماند. او گفت در انتخابات بعدی رهبر حزب کارگر نخواهد بود. او گفت تا انتخاب جانشین در مقام خود باقی خواهد ماند.

او گفت پس از آن همچنان به عنوان نماینده پارلمان از حوزه انتخابیه خود به کارش ادامه خواهد داد.

 

بوریس جانسون کرسی خود را حفظ کرد

بوریس جانسون، نخست وزیر کنونی و رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا، کرسی خود را حفظ کرد. جانسون در سخنان کوتاهی که پس از اعلام پیروزی‌اش داشت، گفت نتیجه انتخابات به معنی تحقق برگزیت است.

جانسون ۲۵ هزار رای گرفت و علی میلانی، نامزد ایرانی تبار حزب کارگر ۱۸ هزار رای داشت.

حوزه انتخابیه آکسبریج از مناطقی بود که حزب کارگر امیدوار بود بتواند حزب محافظه‌کار را عقب براند.

"لرد کله طشتی" از "حزب رسمی هیولای غران دیوانه" و "کنت صورت‌سطلی" هم از نامزدهای دیگر این حوزه انتخابیه بودند که هنگام اعلام نتایج در کنار آقای جانسون حاضر بودند.

ترامپ: انگار پیروزی بزرگی برای بوریس است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، توییت کرده است: "به نظر می‌رسد که در بریتانیا پیروزی بزرگی برای بوریس به دست آمده".

 رهبر حزب ملی اسکاتلند: جانسون را نمی‌خواهیم و از اتحادیه اروپا خارج نمی‌شویم

نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند، می‌گوید با توجه به اینکه اکثریت عمده کرسی‌های اسکاتلند به این حزب رسیده، نتیجه انتخابات نشان می‌دهد که باید به اسکاتلند حق انتخاب داد.

استورجن گفت: "نتایج در بقیه بریتانیا تیره و تار است، اما نشان می‌دهد که اسکاتلند باید حق انتخاب داشته باشد."

"بوریس جانسون این ماموریت را از رای‌دهندگانش گرفته تا انگلستان را از اتحادیه اروپا خارج کند، اما باید قبول کنیم که رای دهندگان به من ماموریت داده‌اند که به آنها حق انتخابی برای آینده بدهم".

"اسکاتلند پیامی روشن دارد: ما دولت بوریس جانسون را نمی‌خواهمی و نمی‌خواهیم از اتحادیه اروپا خارج شویم."

حذف رهبر حزب لیبرال دموکرات

از دیگر شگفتی‌های این انتخابات می‌توان به حذف شدن «جو سوینسون» رهبر حزب لیبرال دمکرات اشاره کرد.

او که از مخالفان جدی جانسون در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود نتوانست آرای لازم را در حوزه انتخابیه «دانبارتونشایر» برای ورود به مجلس عوام کسب کند و با اختلاف ۱۴۹ رای کرسی خود را به «امی کالاگان» از حزب ملی اسکاتلند واگذار کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین