|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۳
کد خبر: ۲۸۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
این سازمان قادر نیست مستقلاً تأیید نماید که موشک‌های کروز و پهپادهای مورد استفاده در آن حملات اصالتاً ایرانی بوده‌اند یا به شکلی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل منتقل شده‌اند.
 دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت این سازمان اعلام کرده که نمی‌توان نقش ایران در حمله موشکی و پهپادی به تاسیسات نفتی سعودی ها را تائید کرد.

به گزارش بلومبرگ، پس از حملات موشکی و پهپادی صورت گرفته به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان در ماه سپتامبر بازرسان سازمان ملل راهی این کشور شدند تا در این زمینه تحقیقات لازمه را انجام دهند. اکنون این بازرسان اعلام کرده اند که نمی توانندنقشی برای ایران در دست داشتن در این حملات را تائید نمایند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش ۶ ماهه خود خطاب به شورای امنیت که به دست این رسانه(بلومبرگ) رسیده نوشته این سازمان قادر نیست مستقلاً تأیید نماید که موشک‌های کروز و پهپادهای مورد استفاده در آن حملات اصالتاً ایرانی بوده‌اند یا به شکلی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل منتقل شده‌اند.

در گزارش سازمان ملل آمده است که بازرسان توانسته‌اند بقایای تسلیحات مورد استفاده در حمله به یکی از تأسیسات نفتی در ماه «مه» میلادی، به فرودگاه ابها در تابستان و تأسیسات نفتی آرامکو در سپتامبر را مورد بررسی قرار دهند. این سازمان همچنان در حال جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات بیشتر درباره این موشک‌های کروز و پهپادها بوده و در زمان مقتضی یافته‌های بیشتری در این باره گزارش خواهد کرد.

به نوشته دبیرکل سازمان ملل، این نهاد نمی تواند ادعای مطرح شده توسط عربستان سعودی و آمریکا را دربارهاین حملات تائید نماید. گفتنی است پس از انجام این حملات در ماه سپتامبر و در حالی که هنوز هیچ تحقیقاتی درباره آن انجام نشده، وزارت دفاع عربستان سعودی و همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا انگشت اتهام را به سوی ایران گرفته و این کشور را در حمله صورت گرفته متهم دانستند.

منبع: شفقنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین