|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۶
کد خبر: ۲۸۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
فلاحت پیشه با اشاره به عنایت مقام معظم رهبری به کرمانشاه در سفری که به این استان داشتند گفت: ایشان تاکید کردند که راه نجات استان از عراق می گذرد و بنابراین باید فکر اساسی برای توسعه مرزها و زیرساخت های آن شود.
 چهار تن از نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس، در نشست شورای اداری استان با حضور رییس مجلس و وزیر نیرو، مشکلات و خواست‌های استان را مطرح کردند.

 فرهاد تجری نماینده سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در این نشست که عصر امروز(19آذر) برگزار شد با اشاره به مشکلات بسیار زلزله زدگان، تمدید امهال یک ساله تسهیلات آنها را خواستار شد و گفت: اینکه این درخواست به هیات دولت برود و سپس برای تصویب به مجلس بیاید قدری زمان بر است و برای همین درخواست داریم این مصوبه در سطح سران سه قوا به تصویب برسد.

وی همچنین با اشاره به عدم بهره برداری کامل از پروژه سامانه گرمسیری در استان گفت: در صورت عدم اختصاص اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه تمام کارهای صورت گرفته تا این مرحله بی نتیجه می ماند.

تجری با اشاره به جا ماندن 10 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز سه شهرستان گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین در این پروژه گفت: با توجه به بازنگری صورت گرفته 700 هکتار از این اراضی تحت پوشش پروژه قرار گرفته و قرار است هفت هزار هکتار دیگر هم دوباره به طرح برگردد.

این نماینده مجلس به فرسودگی و خسارت شبکه های آب روستایی در مناطق زلزله زده هم اشاره کرد وافزود: این امر موجب قطعی آب در بسیاری روستاها شده است و باید به بازسازی این شبکه ها توجه ویژه ای شود.

راه اندازی سامانه سردسیری 200 هزار نفر اشتغالزایی برای استان دارد

احمد صفری نماینده دیگر استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل بیکاری استان گفت: کرمانشاه نیازمند هر طرحی است که بتواند بخشی از بیکاری آن را جبران کند و طرح سامانه سردسیری یکی از این پروژه هاست.

وی افزود: این طرح می‌تواند 200 هزار هکتار از اراضی دیم استان را به آبی تبدیل کند و آنطور که محاسبه کرده ایم اگر هر هکتار تنها برای یک نفر اشتغالزایی داشته باشد، با اجرای این طرح می‌توانیم برای 200 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کنیم.

صفری به مشکلات ساماندهی دو رودخانه قره سو و آبشوران کرمانشاه هم اشاره کرد وافزود: ساماندهی رودخانه آبشوران سالهاست با پیشرفت اندکی انجام می‌شود و این پروژه نیازمند مساعدت ویژه است که بتوانیم هرچه سریعتر اجرای آن را به پایان برسانیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ساماندهی رودخانه قره سو هم نیمه کاره مانده گفت: ساماندهی این رودخانه هم نیازمند توجه ویژه است تا بتوانیم از این فرصت عظیم گردشگری برای شهر کرمانشاه استفاده کنیم.

آب کرمانشاه را به خودمان هم بدهید

شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی  نیز در این نشست با اشاره به مشکلات اقتصادی فراوان در استان، گفت: کرمانشاه در زمانی که استان های دیگر با ارز دولتی در حال ساخت و ساز و پیشرفت بودند، کرمانشاه در خط مقدم جبهه قرار داشت و طبیعی است در حال حاضر نمی تواند با استان های دیگر رقابت کند و نیازمند تسهیلات ویژه است.

نادری با اشاره به مشکلات فراوان روستاهای استان در بحث آب گفت: تنها خواسته ما از وزیر نیرو این است که آب خودمان را به خودمان بدهد و روستاهای استان را از آب خود استان محروم نکند.

این نماینده مجلس هم خواستار امهال دوباره تسهیلات زلزله زدگان شد و گفت: مشکلات زلزله زدگان بسیار است و امهال تسهیلات آنها برای یک سال دیگر کمک بزرگی برای آنها محسوب میشود.

توسعه زیرساخت های مرزی نیاز امروز استان است

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده دیگراستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به منطقه جنگی اعلام شدن کرمانشاه گفت: متاسفانه بازنشستگان از این قانون جا مانده اند که نیازمند مذاکره و نامه دوباره رییس مجلس با ستاد کل نیروهای مسلح است.

فلاحت پیشه با اشاره به عنایت مقام معظم رهبری به کرمانشاه در سفری که به این استان داشتند گفت: ایشان تاکید کردند که راه نجات استان از عراق می گذرد و بنابراین باید فکر اساسی برای توسعه مرزها و زیرساخت های آن شود.

نماینده اسلام‌آبادغرب و دالاهو با اشاره به مرز طولانی استان با کشور عراق، توسعه زیرساخت های مرزی را نیاز امروز استان عنوان کرد وافزود: توسعه زیرساخت های مرزی قطعا نقش موثری در رونق تجارت و صادرات و به تبع رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

وی افزود: یکی از پروژه هایی که میتواند به رونق مرز کمک کند، راه آهن است که متاسفانه اقدام موثری برای رسیدن آن تا مرز استان صورت نگرفته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین