|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
برای پیشرفت آموزش و پرورش باید چهار استاندار سازی را داشته باشد. استاندارسازی امکانات و تجهیزات به عنوان اولین رکن است که استفاده از ظرفیت خیرین بزرگوتر در این مقوله بسیار با اهمیت است.
 معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: با تشکیل کارگروه خیرین مدرسه ساز مدارس استثنائی، ۲۱۰ مدرسه استثنائی از محل کمک های خیرین در کشور ساخته می شود.

سیدجواد حسینی عصر دوشنبه در جلسه خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان اظهار داشت: خیرین نه در کنار آموزش و پرورش بلکه در قلب آموزش و پرورش هستند و در گستره تعلیم و تربیت می درخشند.

وی افزود:با مشارکت خیرین دو سالن ورزشی و سه مدرسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان هرمزگان احداث خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه باید فضا، بستر و قلمرو کارهای خیر را در مدرسه گسترش دهیم، اضافه کرد: یاور های خرد نظیر مجمع خیرین مدرسه‌ساز، خیرین مدرسه یار، هنریار، دانش یار، سلامت یار و ورزش یار می تواند به آموزش و پرورش کمک کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: باید مجامع خیرین مدرسه یاری دانش آموزی بیش از پیش پررنگ تر دیده شود تا فرهنگ کمک و گذشت در نسل آینده نهادینه شود و اعتقاد، اشتیاق و اعتیاد مدرسه سازی در آنها رشد کند.

حسینی بیان اینکه آموزش و پرورش پیشرفته نیازمند استاندارد سازی منابع انسانی، منابع مالی،  رویه ها و فراگرد ها و فضا و تجهیزات است، افزود: بهترین تجربه مشارکتی مردم در کشور، تجربه مشارکت خیرین مدرسه ساز است.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه خیرین مدرسه ساز استثنایی تشکیل شده است اظهار داشت: ۲۱۰ مدرسه در کشور برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز است که با مساعد و همکاری خیرین مدرسه ساز، کار ساخت این مدارسه به زودی آغاز می گردد و همچنین با کمک خیرین بانوی کشور ۱۴ مدرسه اوتیسم را کشور ساخته می شود.

معاون وزیر تصریح کرد: برای پیشرفت آموزش و پرورش باید چهار استاندار سازی را داشته باشد. استاندارسازی امکانات و تجهیزات به عنوان اولین رکن است که استفاده از ظرفیت خیرین بزرگوتر در این مقوله بسیار با اهمیت است.

حسینی ادامه داد: سند جامع آمایش سرزمینی فضا و تجهیزات در حوزه مدارس استثنایی  برای استاندارد سازی فضا و تجهیزات در حال تدوین است.

این مسئول خاطر نشان کرد: وقتی همت والای خیرین و اشتیاق آنها را می بینیم تعهد و توان ما برای خدمت رسانی باید دوچندان شود.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین