|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۸۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
۲۰۰ هزار هنرمند داریم که طبق اعلام وزارت ارشاد متوسط حقوق آن‌ها زیر ۲ میلیون تومان است، شما ۲۰ هنر پیشه را نبینید که پر آوازه هستند و درآمد بالایی دارند، این‌ها تعدادشان محدود است؛ نمی‌توانیم به طور کلی تصمیم بگیریم.
 رئیس سازمان برنامه و بودجه از دستور رئیس جمهور به وزیر کار برای عدم سخت‌گیری در پرداخت یارانه معیشتی خبر داد و گفت: هنرمندان پردرآمد هم باید مالیات بدهند، ولی در قانون فعلی معاف هستند که باید اصلاح شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمدباقر نوبخت که دیشب به منظور تشریح سیاست‌های بودجه‌ای دولت در گفت‌وگوی ویژه خبری حضور داشت، سخنان مهمی درباره تورم، یارانه معیشتی مردم، مالیات هنرمندان و ... داشت.

به نوشته تسنیم، وی با تأکید بر ادامه سیاست‌های مهار تورم دولت در سال آینده در پاسخ به این گلایه‌ی مردم مبنی براینکه دولت ۱۵ درصد حقوق را اضافه می‌کند، ولی تورم الان ۴۰ درصد است، بنابراین افزایش حقوق نصف تورم را هم جبران نمی‌کند، گفت: اجرای سیاست‌های دولت باعث شد تورم ۴۰ درصدی که ابتدای امسال بالای ۵۰ درصد بود کاهش یابد؛ بنابراین تورم نقطه به نقطه، میانگین و ماهانه آذر ماه نشان میدهد که تورم در حال کاهش است. البته این به معنای کاهش قیمت‌ها نیست بلکه به معنای کاهش رشد قیمت هاست.

نوبخت با بیان اینکه حتما می‌دانیم که قدرت خرید مردم کاهش یافته است، در پاسخ به چرایی محرومیت مستمری بگیران از یارانه معیشتی، افزود:این افراد به سامانه‌ای که وزارت رفاه معرفی کرده، مراجعه فرمودند؟ چون امروز آقای رئیس جمهور در دولت به آقای وزیر رفاه گفتند که ما گفتیم ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی بگیرند، برآورده‌مان این است، شاید تعداد از این هم بیشتر شد، ولی شما سخت گیری نکنید و اجازه دهید مشکل مردم حل شود؛ بنابراین خواهشم این است که اگر کسانی که درخواست نداده اند، درخواست بدهند و ما این را بررسی می‌کنیم.

همزمان با انتقاد‌های فراوان برای معافیت مالیاتی هنرمندان، رئیس سازمان برنامه و بودجه موضع دولت در این خصوص را اعلام کرد و گفت: این‌ها در ماموریت بودجه نیست و باید قانون مالیاتی اصلاح شود، در طرح اصلاح ساختار بودجه، بنا داریم بخشی از موارد مالیاتی را هم اصلاح کنیم؛ بخشی از تخفیف‌های مالیاتی را قرار است اصلاح کنیم البته نه چشم بسته! ایا درست است معافیت مالیاتی مطبوعات را کم کنیم؟ اینکه می‌گویید هر مقدار میخواهید از هنرپیشه پردرامد مالیات بگیرید یک بحث است و اینکه به صورت کلی بگویید از هنرمندان باید مالیات بگیرید بحث دیگری است.

نوبخت گفت: ۲۰۰ هزار هنرمند داریم که طبق اعلام وزارت ارشاد متوسط حقوق آن‌ها زیر ۲ میلیون تومان است، شما ۲۰ هنر پیشه را نبینید که پر آوازه هستند و درآمد بالایی دارند، این‌ها تعدادشان محدود است؛ نمی‌توانیم به طور کلی تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: یک پیشنهادی آمده بود که در تبصره بودجه بیاوریم که ۵۰ درصد باید مالیات بدهند این اصلا برای بودجه نیست بلکه در سران قوا مطرح کردیم که در یک لایحه مجزا که برای اصلاح قانون مالیات است این موارد را اصلاح کنیم. نه در بودجه‌ی یکساله قانون مادر که برای ۵۰ سال قبل است را اصلاح کنیم. اگر بگوییم همه باید مالیات بدهند باید مطبوعات و انتشاراتی هم بدهند اگر هم نه که باز همه هستند.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: هنرپیشه‌های پردرآمد هم باید مالیات بدهند و چه کسی می‌گوید که نباید بدهند؛ البته در قانون فعلی این افرادهم معاف هستند، ولی در اصلاح قانون مالیات‌ها حتماً تغییراتی در این خصوص اعمال خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین