|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۸۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴
در راستای اجرای طرح اشتغال روستایی ۱۶۵۰ میلیارد تومان وام اشتغال از ابتدای قانون تا پایان آبان ماه امسال پرداخت شده و تعداد طرح‌های وام داده شده ۳۱ هزار طرح بوده که با این میزان تسهیلات پرداختی بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی تا آبان ماه به وجود آمده است.
 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص ۱۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح اشتغال روستایی خبر داد و گفت: از محل اعتبار تخصیص یافته بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی در ایران ایجاد شده است.

اصغر نوراله زاده در گفت‌وگو با ایسنا،  اظهار کرد: در راستای اجرای طرح اشتغال روستایی ۱۶۵۰ میلیارد تومان وام اشتغال از ابتدای قانون تا پایان آبان ماه امسال پرداخت شده و تعداد طرح‌های وام داده شده ۳۱ هزار طرح بوده که با این میزان تسهیلات پرداختی بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی تا آبان ماه به وجود آمده است.

 وی هدفگذاری صندوق در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان سال را ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علیرغم آنکه پیش‌بینی شده پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان سال به بالای ۲۰۰۰ میلیارد تومان برسد ولی متاسفانه تعداد طرح‌های ارائه شده بسیار کم است و تلاش می‌کنیم تا به این هدف برسیم چون یکسری از استانها در حوزه روستایی هنوز طرح نداده‌اند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره سیستم نظارت بر طرح‌های اشتغال گفت:طرح‌های اشتغال را به طور مداوم رصد می‌کنیم و از طریق مکان‌یاب که روی مکان طرح‌ها ثبت می‌شود نیز امکان کنترل و نظارت بر طرح‌ها فراهم شده است.

وی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه همکاری با معاونت زنان ریاست جمهوری در حوزه مشاغل خانگی، گفت: در این طرح سرجمع اعتباری که در نظر گرفته شده ۲۰۰ میلیارد تومان است ولی مدل آن به گونه‌ای نیست که به همه عموم تسهیلات داده شود بلکه بخشی از این اعتبار از طریق وزارت کار و با هماهنگی جهاددانشگاهی پرداخت می‌شود به این نحو که افرادی که جهاددانشگاهی در جریان مطالعه و ساماندهی و توانمندسازی معرفی می‌کند مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند و به آنها وام می‌دهیم.

نوراله زاده در پایان از افزایش تعداد روستاهای بدون بیکار به ۱۰۰ روستا تا پایان سال خبر داد و گفت:در حال حاضر ۷۰ روستای بدون بیکار در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، طرح روستای بدون بیکار از جمله طرح‌های در دست اجرای صندوق کارآفرینی امید است که از طریق اختصاص وام به مشاغل خرد و کوچک روستایی به اجرا در می‌آید. در حال حاضر روستای مافی‌کندی یکی از روستاهای بدون بیکار و یک خوشه بزرگ کسب و کار به شمار می‌رود که توانسته با اشتغالزایی برای خانوارهای روستایی عنوان روستای بدون بیکار را به خود اختصاص دهد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین