|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۸۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
معمولا دادگاه‌های عربستان جزئیات زیادی را از جلسات محاکمه خود منتشر نکرده و اسامی متهمان پرونده‌های مختلف را اعلام نمی‌کنند.
 جمعیت حقوقی عربستان از صدور حکم چهار سال حبس برای عصام العوید، مبلغ این کشور خبر داد.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، حساب کاربری زندانیان سیاسی عربستان در توییتر اعلام کرد: مسؤولان این کشور عصام العوید را پس از گذشت بیش از دو سال و نیم از بازداشتش به چهار سال حبس محکوم کردند. این حکم از سوی دادگاه کیفری ویژه پرونده‌های تروریستی عربستان صادر شد.

هنوز مسؤولان عربستان واکنشی نسبت به این مساله نداشته‌اند.

معمولا دادگاه‌های عربستان جزئیات زیادی را از جلسات محاکمه خود منتشر نکرده و اسامی متهمان پرونده‌های مختلف را اعلام نمی‌کنند.

در فوریه ۲۰۱۷ مسؤولان عربستانی العوید را به اتهام "حمایت مالی از سازمان‌های تروریستی" بازداشت کردند؛ اتهامی که از سوی خانواده او تکذیب شد.

العوید مبلغ برجسته عربستانی تالیفات متعددی در زمینه‌های فقه، تفسیر و لغت دارد و به عنوان استاد دانشگاه الامام شهر ریاض مشغول به کار و سخنران یکی از مساجد پایتخت این کشور بود.

سازمان حقوق بشری القسط عربستان که مقر آن در لندن است نیز اعلام کرد، مقامات اقدام به مجازات ولید ابوالخیر، فعال حقوقی بازداشت شده کردند که منجر شد او دست به اعتصاب غذا بزند.

این سازمان در توییتر نوشت: ابو الخیر به زندان شدیدا محافظت شده زندان کیفری بریده منتقل شده است.



این سازمان اعلام کرد، فعال حقوقی در اعتراض به شیوه‌های مجازاتی‌اش نظیر گرفتن کتاب‌هایش، یورش‌های شبانه و برداشتن زیرانداز و وسایلش وارد دومین روز اعتصاب غذای خود شده است.

علاوه بر ابوالخیر، القسط اشاره کرد که عبدالعزیز الشبیلی، فعال حقوقی نیز در معرض اقدامات مشابه قرار گرفته و به زندان مذکور منتقل شده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین