|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۸۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
جریمه‌های دیگر، سیگار کشیدن در داخل اتومبیل به همراه کودک و یا در داخل محوطه بازی عمومی است که به ترتیب 120 یورو و 200 یورو هستند و به همین میزان باقی خواهند ماند.
  دولت یونان قصد دارد 200 یورو جریمه، برای نقض قانون سیگارکشیدن در مکان‌های عمومی را اجرا کند.

به نقل از نیوزسیتی، تلاش برای جلوگیری از استعمال دخانیات و کاهش مصرف آن در بسیاری از کشورها انجام می‌شود. برخی از کشورها از جمله یونان با بکارگیری جریمه‌های سنگین برای نقض قوانین منع مصرف دخانیات در اماکن عمومی سعی دارند تا از این طریق، افراد را مجبور به کاهش مصرف سیگار کنند.

دولت یونان در تلاش است جریمه‌هایی که باید افراد برای نقض قوانین جدید ضدسیگار پرداخت کنند را افزایش دهد و از این طریق بتواند در کاهش استعمال آن سهیم باشد.

براساس اعلام وزارت بهداشت یونان، جریمه‌های سیگار کشیدن در اماکن عمومی که در سال 2009 ارائه شده بسیار اندک  است، به همین دلیل، دولت یونان، فهرست جدید افزایش جریمه‌ها را تا 19 نوامبرمنتشر خواهد کرد و قانون جدید از 19 نوامبر به طور رسمی اجرا خواهد شد.

جریمه‌هایی که در این فهرست افزایش یافته شامل مجازات سیگار کشیدن در اماکن عمومی سرپوشیده از جمله رستوران‌ها و کافه‌ها است که در حال حاضر، جریمه چنین تخلفاتی، 50 یورو است، اما پیش بینی می‌شود که هر تخلف، 100 یا 150 یورو افزایش یابد.

جریمه‌های دیگر، سیگار کشیدن در داخل اتومبیل به همراه کودک و یا در داخل محوطه بازی عمومی است که به ترتیب 120 یورو و 200 یورو هستند و به همین میزان باقی خواهند ماند.

در حال حاضر، استعمال دخانیات در تمامی سالن‌های داخلی از جمله سالن‌های ورزشی و مسابقات ممنوع است.

نقض این قانون به میزان 200 یورو برای افراد سیگاری و 500 یورو برای مدیریت مکانی است که در آن فرد سیگار کشیده است.

تاکنون، پلیس یونان بیشتر سعی داشت تا به افراد به جای جریمه، اخطار دهد، اما در حال حاضر، قصد دارد تا قانون جریمه را اجرا کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین