|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۸۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
حنا ناصر، رئیس کمیته مرکزی انتخابات طی هفته‌های اخیر چندین مرتبه به نوار غزه سفر کرده و با رهبران گروه های فلسطینی از جمله حماس دیدار کرده است.
 کمیته مرکزی انتخابات در فلسطین اعلام کرد که جنبش حماس قرار است به زودی پیشنهاد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در مورد انتخابات را بررسی کرده و نظر خود را در مورد آن اعلام کند و پس از آن این کمیته دوباره طی هفته آینده راهی نوار غزه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هشام کحیل، مدیر اجرایی کمیته مرکزی انتخابات تاکید کرد که پس از ابلاغ پیام عباس به حماس در مورد انتخابات، این جنبش وعده داد که آن را بررسی کرده و نظر خود را در مورد آن اعلام می‌کند و گفتگوها در این باره هنوز پایان نیافته و هیات کمیته مرکزی انتخابات هفته بعد دوباره راهی غزه شده و دیدارها و گفتگوهایی با رهبران فلسطینی خواهد داشت.

کحیل اظهار داشت که گفتگوها در مورد انتخابات در فضایی مثبت در جریان است.

جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در نوار غزه برای شرکت در انتخابات شورای قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان اعلام آمادگی کردند و جنبش فتح و تشکیلات خودگردان نیز موافقت اولیه خود را با این مساله اعلام کرده‌اند اما هنوز مسائلی اختلافی در این زمینه وجود دارد و دیدارها و گفتگوها در مورد آن همچنان ادامه دارد و باید دید که در نهایت گروه‌ها و جریان های فلسطینی موفق به کنار گذاشتن اختلافات و برگزاری انتخابات خواهند بود.

حنا ناصر، رئیس کمیته مرکزی انتخابات طی هفته‌های اخیر چندین مرتبه به نوار غزه سفر کرده و با رهبران گروه های فلسطینی از جمله حماس دیدار کرده است.

آخرین انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۲۰۰۵ و آخرین انتخابات شورای قانونگذاری نیز در سال ۲۰۰۶ برگزار شد که جنبش حماس پیروز آن شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین