|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۸۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
آنگرت کرامپ کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان در مهمانی خصوصی شبانه که برای ینس استولنبرگ، دبیر کل ناتو، تدارک دیده شده بود گفت: ناتو جوهر امنیت اروپا است و خواهد بود ولی واضح است که اروپا ظرفیت‌های مکمل خود در اجرا را افزایش دهد.
 به گفته وزیر دفاع آلمان، این کشور در سال ۲۰۳۱ می‌تواند به اهداف هزینه‌های دفاعی ناتو برسد و احتمالا ضرب‌الاجل ۲۰۲۴ توافق شده در این ائتلاف را از دست خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در اجلاس سران کشورهای پیمان دفاعی آتلانتیک شمالی موسوم به "ناتو" در سال ۲۰۱۴، چند ماه پس از الحاق کریمه به روسیه، سران ناتو برای خود هدفی تعیین کرده بودند که هزینه‌های دفاعی را به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی در ۱۰ سال برسانند.

 آنگرت کرامپ کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان  در مهمانی خصوصی شبانه که برای ینس استولنبرگ، دبیر کل ناتو، تدارک دیده شده بود گفت: ناتو جوهر امنیت اروپا است و خواهد بود ولی واضح است که اروپا ظرفیت‌های مکمل خود در اجرا را افزایش دهد.

وی ادامه می‌دهد: این امر از بودجه نظامی شروع می‌شود. می‌بایست در سال ۲۰۲۴ به تولید ناخالص داخلی ۱.۵ درصد برسیم در سال ۲۰۳۱ به ۲ درصد.

در حال حاضر، فقط ۷ کشور آمریکا، انگلستان، یونان، لهستان، استونی، لیتوانی و لتونی عضو ناتو هدف ۲ درصد را یا رعایت و یا از آن عبور کردند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین