|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۸۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
بورتنیکوف در جلسه شورای روسای ارگان‌های امنیتی و خدمات ویژه کشورهای عضو سی‌آی‌اس گفت: فعالیت پیشرفته‌ای از شاخه‌های داعش در افغانستان را ثبت کرده‌ایم که تحت عنوان ولایت خراسان متحد شده‌اند.
 به گفته رئیس سرویس امنیت روسیه (اف‌بی‌اس)، تروریست‌ها می‌فهمند که متحمل شکست در سوریه و عراق شده‌اند و به همین دلیل نیروهای باقیمانده خود را در خارج از خاورمیانه مستقر می‌کنند، مناطق جدیدی از بی‌ثباتی را در آسیا و آفریقا به وجود می‌آورند و یک شبکه مخفی از تروریست‌ها در اروپا راه‌اندازی می‌کنند.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر بورتنیکوف، مدیر خدمات امنیت فدرال روسیه (FSB) امروز (پنجشنبه) گفت که سرویس‌های ویژه کشورهای مشترک‌المنافع مستقل (CIS) فعالیت روز افزون شاخه‌های گروه تروریستی داعش را که در افغانستان فعالیت می‌کنند، ثبت کرده‌اند و خطر توسعه برنامه‌ریزی شده آن‌ها به سمت کشورهای مشترک‌المنافع مستقل را گوشزد کردند.

بورتنیکوف در جلسه شورای روسای ارگان‌های امنیتی و خدمات ویژه کشورهای عضو سی‌آی‌اس گفت: فعالیت پیشرفته‌ای از شاخه‌های داعش در افغانستان را ثبت کرده‌ایم که تحت عنوان ولایت خراسان متحد شده‌اند. جماعت انصارالله و حزب اسلامی ترکستان از نزدیک با آن در ارتباط هستند. هدف آن‌ها ایجاد زمینه‌ای برای گسترش به قلمرو کشورهای مشترک‌المنافع است. "

این مقام امنیتی روس خاطرنشان کرد، انتظار می‌رود این گسترش توسط شبه‌نظامیانی از جمهوری‌های آسیای میانه انجام شود. سرگئی پریخودکو، معاون اول رئیس دولت روسیه اوایل نوامبر گفت که تاکنون ۱۰ هزار تروریست داعش در افغانستان، عمدتاً در مناطق شمالی و شرقی آن فعالیت می‌کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین