|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۸۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
باقری با اشاره به حوادث منطقه گفت: دشمن فکر می‌کرد که با ایجاد گروه‌های مسلح تروریستی از میان مسلمانان،قدرت اسلام و محورمقاومت را تضعیف می‌کند که با اندک حمله‌ای از استکبار جهانی محور مقاومت نابود می‌شود ولی رزمندگان دلاور جبهه مقاومت نشان دادند که از این تهدیدها و فشارها ابایی ندارند.
 رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه ملت ایران از هیچ تهدید و فشاری هراس ندارد گفت: نیروهای مسلح خود را سربازان جان برکف امام زمان(عج) دانسته و در راه این انقلاب الهی درتمام سنگرها قدرتمندانه حضور خواهند داشت.

سردار سرلشکر محمد باقری روز پنجشنبه همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)در آئین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح قم در مسجد مقدس جمکران، با تاکید بر تجدید عهد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با امام زمان(عج) افزود: نیروهای مسلح با تمام توان بر امرالهی که همان ارتقای توان نظامی خود، آماده‌باش دائمی و بصیرت کامل و مراقبت نسبت به دشمنان و دعا برای ظهور امام عصر(عج) است، دشمنان را ناامیدتر ازهمیشه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه قدرت الهی درپشت جبهه اسلامی است افزود: سلاح و پولاد دشمن بسیار بالاتر از توان اسلامی است ولی دلیل بازدارندگی جمهوری اسلامی، علاوه بر دلایل مادی، قرار داشتن قدرت الهی درپشت جبهه حق است.

باقری با اشاره به حوادث منطقه گفت: دشمن فکر می‌کرد که با ایجاد گروه‌های مسلح تروریستی از میان مسلمانان،قدرت اسلام و محورمقاومت را تضعیف می‌کند که با اندک حمله‌ای از استکبار جهانی محور مقاومت نابود می‌شود ولی رزمندگان دلاور جبهه مقاومت نشان دادند که از این تهدیدها و فشارها ابایی ندارند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: وضعیت کنونی عراق و سوریه با چند سال گذشته قابل مقایسه نیست چرا که امروز حاکمیت سوریه و عراق دشمن تکفیری را عقب رانده‌اند که این به برکت شهدای محور مقاومت است.

وی با اشاره به وضعیت لبنان و عراق گفت: مرجعیت بزرگوار و مردم بصیر عراق و لبنان با این توطئه‌ها مقابله کردند چرا که دیگر شکل توطئه در این کشورها مشخص شده‌است.

باقری با تاکید بر اینکه برخی جریان‌ها با توسعه فساد در میدان‌های بیروت و بغداد، پخش پول و فضاسازی رسانه‌ای در تلاش برای باقی ماندن مردم در میدان این کشورهای هستند گفت: دولت‌های عراق و لبنان وظیفه دارند که بدون توجه به بوق‌های تبلیغاتی، به فکر تامین امنیت و توسعه رفاه درکشور خود باشند و این موضوع ارتباطی به ما و دیگری نداشته و هیچ کس حق دخالت درامور دیگر کشورها را ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کنند محور مقاومت با این توطئه‌ها از پا در خواهد آمد و چنین مسیری برای این توطئه ها ادامه دارد، تاکید کرد: ملت عراق در اربعین نشان داد که چه روحیه ، کرامت و اندیشه‌ای دارد و ملت بزرگ ایران در کنار ملت عراق در اهپیمایی اربعین عهد خود را با اباعبدالله(ع)، امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب تازه نمودند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، در بخش دیگری از سخنان گفت: نهم ربیع الاول روز آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) را تبریک و این مراسم باشکوه تجدید عهدی با آرمان های امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه اراده‌الهی بر پیروزی مستضعفان قرارگرفته است اظهار داشت: ظهور منجی عالم بشریت وعده‌ای است که در تمام ادیان الهی داده شده و در اسلام بارها و بارها به طور شفاف بر این امر تاکید شده‌است.

وی با تاکید بر اینکه اراده الهی بر برتری مستضعفان در دنیا قرار گرفته است، افزود: در روایت‌های مختلف از پیامبر اسلام(ص) بر ظهور منجی عالم بشریت تاکید کرده‌اند که همانا روزی حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کند و باید از او تبعیت کرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکید کرد: اگر در مکتب‌های مادی پایان تاریخ به شکل‌هایی بیان می‌شود و برخی نظریه پردازان پس از فروپاشی شوروی، دستیابی به نظام لیبرال دموکراسی را پایان تاریخ عنوان کردند، کمتر از ۲۰ سال پوچ بودن این صحبت ثابت و این نظریه پرداز از این نظر خود بازگشت.

وی ادامه داد: در اسلام، پایان تاریخ با قیام حضرت حجت رقم خواهد خورد و نهم ربیع الاول آغازامامت حضرت مهدی موعود(عج) نقطه عطفی درتاریخ بشریت است.

باقری تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کرده و منتظر ظهور آن حضرت هستند و درصورت درک زمان ظهور آن حضرت، برای جان فشانی در رکاب مهدی موعود(ع) سر از پا نخواهیم شناخت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با تاکید بر آمادگی برای عمل به عهد خود با امام زمان(عج) اظهار داشت: ملت ایران اسلامی در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بر عهدی که بسته بودند تا پای جان ایستادند و رزمندگان با الگوگیری از یاران اباعبدالله(ع)، دراین مسیر سخت ترین ماموریت‌ها را به جان خریدند.

وی افزود: نسل گذشته ، امروز و آینده ایران اسلامی پای عهدی که بسته‌اند و آرمان‌های این انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و اجازه پیشروی دشمن را هرگز نخواهند داد.

وی دوران غیبت امام زمان(عج)‌ را دورانی سخت دانست و اظهار داشت: مومنان واقعی براین باور و عهد سخت در دوران غیبت ولی عصر(عج) پایبند هستند و به طور قطع امروز عهدی که می‌بندیم از عهد غدیر و عاشورا سخت تر است چرا که اگر در دوران پیامبر(ص)، آن حضرت در میان مسلمانان وجود داشتند ولی امروز علاوه بر کثرت دشمنان، کمی نیروهای خودی و فشارهای دشمن، غیبت امام زمان(عج) ، سختی‌ها را بیشتر کرده‌است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکید کرد: ملت ایران اسلامی از ۴۰ سال گذشته بر پایبندی خود به آرمان‌های انقلاب در مقابل انواع توطئه‌های دشمنان، ایستاده‌اند و این ملت ثابت کرده‌اند که از هیچ تهدید، فشار و جنگی واهمه ندارند و میدان را خالی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران درکنار رهبر انقلاب با قدرت ایستاده‌اند و از آرمان‌های خود همواره دفاع کرده‌اند گفت: انقلاب اسلامی، نقطه عطفی در دوران غیبت و انتظار فرج امام زمان(عج) بود چرا که میدان عمل را برای فراهم کردن ظهور حضرت مهدی(عج) آماده کرد.

باقری گفت: انقلاب اسلامی مسیر نفی طاغوت را با الگوگیری از انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) دردستور کار قرار داده و این افتخاری برای ملت ایران است که در روایت از آنان به عنوان یاوران امام زمان(عج) یاد شده‌است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، تاکید کرد: انتظار فرج به معنای ناامیدی، ناتوانی درتغییر و تحول دراوضاع، عافیت طلبی و منتظر دیگران بودن، نیست بلکه به معنای کار و تلاش و جهاد دائمی و مبارزه با ظلم است.

وی با بیان اینکه میدان‌های مجاهدت محکی برای تعیین سربازان واقعی امام زمان(عج) است، ادامه داد: انسان منتظر باید زمینه‌ساز ظهور باشد که این امر با تلاش برای حاکمیت اسلام و قرآن، بصیرت، آگاهی و روشنگری و همچنین آماده‌باش دائمی برای یاری امام زمان(عج) محقق می‌شود.

وی آماده باش دائمی را از جمله نشانه منتظران واقعی دانست و اظهار داشت: اگر مدعی عهد بستن با امام زمان(عج) هستیم باید از شیعیانی باشیم که در این مسیر از دادن جان ابایی نداشته باشیم.

باقری با تاکید بر اینکه بیداری جوامع اسلامی و پیوستن ملت‌های مختلف به آرمان‌های حضرت مهدی(عج)‌ از جمله بسترهای ظهور است گفت: مهدویت و ظهور مهدی موعود محوری‌ترین بخش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که جوانان با خودسازی باید خود را آماده ظهور امام زمان(عج) کنند.

وی‌گفت: در فرهنگ انتظار جایگاه یاوران مهدی و همچنین دشمنان این مسیر مشخص است و نباید دشمن را دست کم گرفت.

آیین تجدید بیعت با امام زمان(عج) امروز شخصیت‌های دینی و مذهبی ، مسئولان استان ، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نیروهای نظامی با شعار« ۶ هزار تن به نیت ۶ هزار شهید قم» به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز به امامت رسیدن حضرت مهدی (عج) در مسجد مقدس جمکران، برگزارشد.

نهم ربیع الاول امسال یکهزار و صد و هشتاد و یکمین سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین