|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۲۸۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
سپس در اردیبهشت ۱۳۹۸، اعضای اوآنا بار دیگر از پیشنهاد ریاست ایرنا بر این سازمان در دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ استقبال کردند و این موضوع، در صورتجلسه نشست مذکور نیز ثبت شد.
  اجلاس اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در حالی عصر چهارشنبه در سئول آغاز شد که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) رایزنی های گسترده ای را برای اثرگذاری بر این اتحادیه آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از کره جنوبی، «پارک ون سون»  شهردار سئول در آیین گشایش این اجلاس با اشاره به قدمت این اتحادیه که در سال ۱۹۶۱ میلادی تاسیس شده است و امروز با داشتن ۴۴ عضو از ۳۵ کشور آسیایی، بزرگترین سازمان رسانه ای قاره است گفت: خبرگزاری ها در عصر حاضر، علاوه بر تاثیری که روی افکار عمومی و عملکرد نخبگان جوامع می گذارند، نقش بسزایی نیز در دیپلماسی عمومی و حتی روابط میان شهرها دارند.

در حاشیه آیین افتتاح اجلاس اوآنا در سئول، «سید ضیاء هاشمی»  مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)  با مدیران خبرگزاری های یونهاپ (کره جنوبی)، ای ای پی (استرالیا)، آنتارا (اندونزی)، برناما (مالزی)، کازینفورم (قزاقستان)، آ ک پ (کامبوج)، آر اس اس (نپال) و شماری دیگری از مدیران رسانه های حاضر در اجلاس درباره توسعه روابط دوجانبه و نیز گسترش همکاری ها در چارچوب اوآنا رایزنی کرد.

چهل و پنجمین نشست هیات اجرایی اوآنا فردا (پنجشنبه) در سئول برگزار خواهد شد ایرنا یکی از ۱۳ عضو هیات اجرایی اوآنا است،  روز جمعه نیز مجمع عمومی اوآنا با حضور همه اعضا برگزار می شود اعضای مجمع درباره طرح های ارائه شده برای اصلاح اساسنامه اوآنا و نیز عملکرد این سازمان در سه سال آتی، رای گیری خواهند کرد.

ایرنا به عنوان یکی از اعضای باسابقه اوآنا در سال های اخیر برای ایفای نقش در تصمیم گیری های این سازمان منطقه ای، تلاش کرده است خبرگزاری جمهوری اسلامی، در شهریور ۱۳۹۷، چهل و سومین نشست هیات اجرایی این سازمان را در تهران میزبانی کرد و در آن، اعضای هیات اجرایی، از ایده ریاست ایرنا بر بزرگترین اتحادیه رسانه ای آسیا و اقیانوسیه پشتیبانی کردند.

سپس در اردیبهشت ۱۳۹۸، اعضای اوآنا بار دیگر از پیشنهاد ریاست ایرنا بر این سازمان در دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ استقبال کردند و این موضوع، در صورتجلسه نشست مذکور نیز ثبت شد.

دوره ریاست خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان بر اوآنا پایان یافته است و این خبرگزاری، مدیریت اوآنا را به میزبان کنونی مجمع عمومی خواهد سپرد خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ) تا سال ۲۰۲۲ عهده دار مدیریت اوآنا خواهد بود.

اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه، علاوه بر تشکیلات مجمع عمومی و هیات اجرایی، دارای دو کمیته است که به صورت تخصصی به موضوعات فنی، خبری و اخلاقی در رسانه می پردازد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین