|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹
کد خبر: ۲۸۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی به زلنسکی گفت، کاری خواهد کرد که رودی جولیانی، وکیل شخصی‌اش و ویلیام بار، دادستان کل آمریکا به عمق حجم انبوهی از صحبت‌ها درباره معاملات تجاری هانتر بایدن پسر جو بایدن نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات پی ببرند.
 دفتر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سندی را منتشر کرده که به اعتقاد دموکرات‌ها مستدل‌ترین مدرک ارائه شده تا کنون در تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ درباره اعمال فشار او بر دولت اوکراین به هدف تخریب کردن رقیب انتخاباتی بالقوه خود یعنی جو بایدن است.

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه هیل، در این سند چهار صفحه‌ای منتشر شده از سوی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به نوعی چگونگی پرونده‌سازی‌ دموکرات‌ها برای تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مشخص می‌شود. در این سند آمده است: دونالد ترامپ به سوگند ریاست جمهوری خود و به امنیت ملی کشور ما و یکپارچگی فرآیند انتخابات ما تنها به منظور کسب منافع شخصی سیاسی خیانت کرده است.

این سند توضیحات خود را در قالب سه دسته بندی شامل عناوین "تغییرات"،" کمپین فشار" و "سرپوش گذاری" مطرح کرده است. در این سند ابتدا به متن مربوط به گفت‌وگوی تلفنی جنجالی دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در تاریخ 25 ژوئیه گذشته که از سوی کاخ سفید انتشار یافت اشاره می‌شود. ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی به زلنسکی گفت، کاری خواهد کرد که رودی جولیانی، وکیل شخصی‌اش و ویلیام بار، دادستان کل آمریکا به عمق حجم انبوهی از صحبت‌ها درباره معاملات تجاری هانتر بایدن پسر جو بایدن نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات پی ببرند.

سند منتشر شده از سوی نانسی پلوسی همچنین به پیامک‌هایی که از سوی کرت وولکر، فرستاده سابق آمریکا به اوکراین در اختیار کمیته‌های تحقیق‌کننده در مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با استیضاح ترامپ قرار گرفت، استناد می‌کند. این پیامک‌ها حاوی صحبت‌های چند دیپلمات درباره تلاش‌های دولت آمریکا به هدف اعمال فشار بر رئیس جمهور اوکراین برای تحقیقات علیه پسر بایدن بوده و به عنوان مدرک دست زدن به یک "کمپین فشار" در نظر گرفته شده است.

ویلیام تیلِر، کاردار آمریکا در اوکراین، در این پیامک‌های ردوبدل شده عنوان کرده است: من فکر می‌کنم این دیوانگی است که کمک‌های امنیتی به یک کشور را در راستای کمک به یک کمپین سیاسی (اشاره به اقدام دولت آمریکا برای فشار وارد کردن بر اوکراین با جلوگیری از اعطای کمک نظامی به این کشور) مسدود کنیم.

تیلِر قرار است امروز سه شنبه در برابر کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دهد.

سند منتشر شده از سوی پلوسی در ادامه نتیجه می‌گیرد که یک عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا در شکایت خود از محتوای گفت‌وگوی ترامپ با زلنسکی، مطالبی را مطرح کرده که می‌توان این شکایت را به عنوان سند و مدرک سرپوش گذاشتن‌های مقام‌های کاخ سفید در از دسترس خارج کردن اسناد مربوط به گفت‌وگوی تلفنی 25 ژوئیه در نظر گرفت.

مقام‌های کاخ سفید متن مربوط به این گفت‌وگوی تلفنی را به یک سیستم الکترونیکی حفاظت شده دیگر منتقل کردند تا به جز برخی مقام‌های مجاز کس دیگری به آن دسترسی نداشته باشد.

پلوسی چندین ماه با مساله تحقیقات برای استیضاح ترامپ مخالفت می‌کرد اما بعد از شکایت این عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا از ترامپ، آغاز تحقیقات مقدماتی را در ارتباط با این استیضاح اعلام کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین