|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۹
کد خبر: ۲۸۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
ارزانترین و ساده‌ترین کاری که می توانید برای متنوع سازی و بهینه سازی باکتریهای" خوب " در روده خود انجام دهید، افزایش تنوع غذاهایی است که می‌خورید. سعی کنید روزانه پنج نوع سبزیجات با رنگهای مختلف میل کنید. به این دلیل است که مواد غذایی کم فیبر فرآوری شده برای حداقل باکتریهای روده شما بهتر است.
 در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی روی ارتباط تغذیه با استرس انجام شده است. در این گزارش به ۴ تغییر در رژیم غذایی اشاره می‌کنیم که می‌تواند استرس شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

 به گفته متخصصان، خوراکی هایی که مصرف می‌کنید، می توانند نحوه واکنش بدن شما به استرس را بهبود بخشند. معرفی برخی غذاهای جدید در حین عدم مصرف برخی دیگر از خوراکی‌ها ممکن است تأثیر استرس در بدن و زندگی روزمره را کاهش دهد. در ادامه این گزارش چهار تغییر رژیم غذایی برای کمک به شما در رسیدگی به استرس بهتر ارائه شده است.

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

از غذایی که می‌خورید، علاوه بر بدن شما، میلیون‌ها باکتری موجود در روده شما نیز تغذیه می‌کنند. برخی مطالعات نشان می‌دهند که تنظیم باکتری‌های روده از طریق رژیم غذایی می‌تواند تأثیر مثبتی بر علائم اضطراب داشته باشد. میزان و انواع باکتری‌های روده شما تحت تأثیر رژیم غذایی شما است و به گفته متخصصان، انتخاب‌های مناسب رژیم غذایی میتوانند شما را ریلکس‌تر کرده و آرامش را به شما برگرداند.»

دکتر چاترجی متخصص و محقق می گوید: ارزانترین و ساده‌ترین کاری که می توانید برای متنوع سازی و بهینه سازی باکتریهای" خوب " در روده خود انجام دهید، افزایش تنوع غذاهایی است که می‌خورید. سعی کنید روزانه پنج نوع سبزیجات با رنگهای مختلف میل کنید. به این دلیل است که مواد غذایی کم فیبر فرآوری شده برای حداقل باکتریهای روده شما بهتر است.

بدن چگونه کار می کند؟

بدن نمی‌تواند مقداری از فیبر موجود در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات را هضم کند، بنابراین در روده تخمیر می‌شود. در اینجا از رشد میکروبهای مفید پشتیبانی می‌کند. به عنوان بخشی از فرایند تخمیر، باکتریها مواد شیمیایی و اسیدهای اساسی را که با تمام سلولهای بدن شما در تعامل است، آزاد می‌کنند. به گفته فلیسس جکا، رئیس مرکز غذا و روحیه دانشگاه Deakin در استرالیا، این تعامل بر سلامت مغز و ایمنی تأثیر می‌گذارد. این محقق خوردن غذاهایی از رژیم مدیترانه‌ای، مانند میوه، حبوبات و سبزیجات، که همه حاوی فیبر گیاهی هستند" را توصیه می‌کند. وی می‌گوید: غذاهای تخمیر شده نیز می توانند باکتریها و مخمرها را در روده پرورش دهند و همچنین برای سلامتی گسترده تان مفید هستند.

یک قدم از قند فاصله بگیرید

اگر ایده شما برای مقابله با استرس کم کردن بستنی و شیرینی‌جات است، احتمالاً با مفهوم "قند زیاد" و احتمالاً  "افت قندخون" که متعاقباً به وجود می‌آید، آشنا هستید. هنگامی که مقدار زیادی قند می خورید، بدن شما انسولین را آزاد می کند تا گلوکز اضافی را جذب کند و میزان قند خون را تنظیم کند. به گفته سوفی مدلین، متخصص تغذیه، این  فراز و نشیب می‌تواند عوارض جانبی از جمله عدم تمرکز و خستگی به دنبال داشته باشد، که می تواند توانایی شما برای مقابله با شرایط استرس زا را کاهش دهد.

وقتی کافئین کافی داشتید کار کنید

اثرات مثبت و منفی کافئین بر اضطراب ثبت شده است. بیشتر مطالعات بر اساس تحقیقات انجام شده با افرادی انجام می شود که قبلاً دچار اضطراب شده‌اند، اما این پزشک متخصص تغذیه می گوید : این نتایج اغلب می تواند برای افرادی که از استرس روزمره رنج می برند، اعمال شود.
دکتر مدلین می گوید: "نحوه واکنش شما ممکن است به حساسیت ژنتیکی شما به کافئین، جنسیت و میزان نوشیدن و همچنین احساس اضطراب موجود بستگی داشته باشد. نوشیدن کافئین می‌تواند روی خواب شما تأثیر بگذارد، که این امر می تواند بر نحوه برخورد با استرس تأثیر بگذارد. اگر نوشیدن یا خوردن کافئین روی شما تأثیر منفی گذاشت، ایده خوبی است که به سمت کاهش مصرف بروید. اگرچه باید این کار را به آرامی انجام دهید، زیرا حذف کافئین شوخی نیست!

گرسنگی و استرس را با هم مخلوط نکنید!

هرگز در وضعیت اضطراب گرسنه نشوید. ما از مدتها قبل تشخیص داده‌ایم که گرسنگی به تحریک پذیری منجر می‌شود. وقتی گرسنه شدید قند خون شما پایین می‌آید و کورتیزول و آدرنالین شما - آن هورمون‌های مبارزه یا پرواز - افزایش می‌یابد. این امر به این دلیل است که نوروپپتیدها، که توسط سلولهای عصبی برای کنترل مواد شیمیایی موجود در مغز ترشح می‌شوند، حس گرسنگی همانند عصبانیت هستند. اضافه کردن حس گرسنگی به وضعیت استرس زا می تواند احساسات منفی را تقویت کند. چند تنقلات سالم را با خود داشته باشید تا هنگام احساس گرسنگی از آنها استفاده کنید، به خصوص اگر انتظار یک روز تلاش را دارید.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین