|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۸۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
بیمارستان الحسین با دارا بودن این بخش‌ها، موقعیت بسیار خوبی را جهت مراقبت بهتر و دقیق‌تر از بیمارانی که شرایط حادی دارند، ایجاد کرده است و ما می‌توانیم این دسته از بیماران را در هر نقطه از شهر کربلا و در مسیر نجف تا کربلا، به بیمارستان الحسین انتقال و تحت درمان ویژه قرار دهیم.
 رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیمارستان الحسین کربلا برای جمعیت هلال احمر ایران، نقطه‌ استراتژیک و مهمی است و اگر چنین مرکزی برای ارائه خدمات درمانی طراحی نمی‌شد، مشکلات بسیاری برای زائران بوجود می‌آمد.

 علی اصغر پیوندی، رییس جمعیت هلال احمر درباره بیمارستان الحسین در شهر کربلا، گفت: بیمارستان الحسین، بیمارستان مرکزی و مرجع خدمات درمانی جمعیت هلال احمر در کربلا است که همه تجهیزات لازم برای خدمات درمانی شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش‌های ویژه CCU و ICU و بخش بستری را جهت خدمت به زائران دارد.

وی ادامه داد: بیمارستان الحسین با دارا بودن این بخش‌ها، موقعیت بسیار خوبی را جهت مراقبت بهتر و دقیق‌تر از بیمارانی که شرایط حادی دارند، ایجاد کرده است و ما می‌توانیم این دسته از بیماران را در هر نقطه از شهر کربلا و در مسیر نجف تا کربلا، به بیمارستان الحسین انتقال و تحت درمان ویژه قرار دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: این بیمارستان برای جمعیت هلال احمر ایران در جهت ارائه خدمات درمانی لازم به زائرین، نقطه‌ استراتژیک و مهمی است و اگر چنین هماهنگی برای ارایه خدمات انجام نمی‌شد، قطعا شاهد بالارفتن آمار تلفات زائرین در این ایام بودیم. باید برای حفظ تعامل با این مرکز، هماهنگی بیشتری با کشور عراق داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص همکاری‌های کشور عراق با کادر اعزامی ایران در این بیمارستان گفت: همکاری بسیار خوبی میان پزشکان مستقر در این بیمارستان و رئیس بیمارستان الحسین وجود دارد؛ سال گذشته وضعیت ارائه خدمات توسط کادر پزشکی و خدماتی ایران در تنگنا بود اما امسال علاوه بر اینکه فضا و امکانات لازم در اختیار پزشکان و پرستاران ما قرار گرفته است، ارتباط بهتری نیز با رئیس بیمارستان و دیگر کارکنان این بیمارستان برقرار شده و این بهبود ارتباط برای ما ارزنده و امیدوارکننده است.

پیوندی خاطرنشان کرد: سیستم پزشکی تلاش می‌کند تا بتواند با سیستم پزشکی عراق همکاری بیشتری داشته باشد، البته هر کشوری در ارائه خدمات درمانی قوانین مخصوص به خود را داشته و ما به عنوان کشور مهمان ملزم به رعایت آن هستیم.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به قوانین کشور عراق یادآور شد: با وجود اینکه در کشور عراق قوانین سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد، اما در ارائه خدمات درمانی همکاری خوب و مثبتی با کشور ایران برقرار شده است و وضعیت حضور جمعیت هلال احمر ایران در کشور عراق نسبت به حضور در دیگر کشورها، به طور نسبی وضعیت خوبی است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیوندی با بیان اینکه تنها در بخش جراحی در عراق کمی با مشکل مواجه هستیم، ادامه داد: تنها مشکلی که در ارائه خدمات پزشکی وجود دارد، در بخش جراحی است و ما تلاش می‌کنیم کشور میزبان را راضی کنیم تا جراح ایرانی را برای حضور در اتاق جراحی بپذیرند.

پیوندی گفت: البته این کشور بر اساس قوانین خود درست رفتار می‌کند ولی انتظار می‌رود که بتوان این تعامل را بیشتر کرد تا از سال آینده عمل جراحی بیماران ایرانی، توسط پزشکان و جراحان ایرانی انجام شود و وقت کمتری صرف اقدامات اولیه اداری در کشور میزبان شود.

وی گفت: هیچ مشکل و کمبودی در ارائه دارو و امکانات وجود ندارد و خدمت رسانی نیروهای اعزامی ما در وضعیت خوبی است و امیدواریم بتوانیم به تمامی افرادی که به درمانگاه‌های جمعیت مستقر در عراق مراجعه می‌کنند، چه ایرانی و چه غیر ایرانی، خدمت رسانی خوبی داشته باشیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین