|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۸۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸
دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کل قیمت طلای نو باعث شده مشتریان دیگر به دنبال خرید طلای دست دوم باشند زیرا مالیاتی که از طلای نو دریافت می‌شود، هزینه‌کرد مشتری را بالا می‌برد و از این رو تمایلی به خرید طلای نو ندارند.
 رییس اتحادیه طلافروشان اهواز با بیان اینکه تغییر در شیوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده طلا می‌تواند باعث رونق بازار فروش این محصول شود، گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کل قیمت طلای نو باعث شده مشتریان دیگر به دنبال خرید طلای دست دوم باشند زیرا مالیاتی که از طلای نو دریافت می‌شود، هزینه‌کرد مشتری را بالا می‌برد.

عبدالرحمان ذهبی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بحث دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خریداران طلای نو، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده‌ای که از خریدار طلای نو دریافت می‌شود مساله‌ای است که رغبت را برای خرید طلا میان مردم کاهش داده است.

وی افزود: اگر این مالیات بر ارزش افزوده تنها از دستمزد طلا (اجرت) دریافت شود، قطعا شرایط بازار در بحث معاملات و فروش طلای نو بهبود پیدا خواهد کرد. این مساله قرار است در مجلس پیگیری شود و نتایج آن پس از تصویب قطعا به اطلاع مردم خواهد رسید.

رییس اتحادیه طلافروشان اهواز تصریح کرد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کل قیمت طلای نو باعث شده مشتریان دیگر به دنبال خرید طلای دست دوم باشند زیرا مالیاتی که از طلای نو دریافت می‌شود، هزینه‌کرد مشتری را بالا می‌برد و از این رو تمایلی به خرید طلای نو ندارند.

ذهبی عنوان کرد: چند سال است که به دنبال حذف دریافت مالیات بر ارزش افزوده از طلای نو هستیم تا این مالیات ۹ درصدی که از کل قیمت طلا محاسبه و از خریدار دریافت می‌شود، تنها از دستمزد طلا محاسبه و از خریدار دریافت شود.

وی بیان کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود که با این تغییر شیوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از طلای نو، شاهد رونق در بازار فروش طلا باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین