|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۸۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
سفیر سعودی حمله اولیه به این کشور به یمن را مورد دفاع قرار داد اما گفت که این روند برای برقراری صلح در یمن نبود بلکه برای مجبور کردن حوثی‌ها برای حضور بر سر میز مذاکره بود.
 سفیر جدید عربستان در انگلیس اعلام کرد، حمله ترکیه به شمال شرق سوریه یک فاجعه برای منطقه است و اعتماد ریاض به دولت آمریکا را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، خالد بن بندر بن سلطان آل سعود، سفیر جدید عربستان در انگلیس همچنین مدعی شد، کشورش در درگیری بین ایران و عربستان بسیار بیشتر از ایران متضرر شده و می‌خواهد با عدم افزایش تنش با تهران مانند افراد بالغ رفتار کند. وی همچنین گفت، اگر درگیری رخ دهد، عربستان بیشتر ضرر می‌کند.

وی ادامه داد: حمله ترکیه باعث ایجاد ناآرامی شده است. آخرین چیزی که احتیاج داریم، یک جبهه دیگر ناآرامی در منطقه است و به نظرم به آن رسیده‌ایم.

سفیر جدید عربستان در انگلیس در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه گفت: بدون شک ما نگران هستیم. آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد و خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه اعتماد ما را به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا کاهش داده است. اظهارات اخیر ترامپ ناراحت کننده است و او یک هیولای توییتری است البته اینها تنها واکنش اولیه رئیس جمهوری آمریکا هستند.

سفیر جدید عربستان در انگلیس همچنین به تصمیم آمریکا درباره اعزام نیروهایش به عربستان به عنوان نشانه‌ای از ادامه تعهدات آمریکا در خاورمیانه نیز اشاره کرد اما با اشاره به ایران ادعا کرد: چه کسی از هر فاجعه در خاورمیانه در ۱۰ سال گذشته نفع برده است؟ مطمئنا عربستان نبوده است.

وی با اشاره به ادعاهای مطرح شده از سوی ترامپ گفت، عربستان تنها برای منافع خودش رفتار می‌کند و بدون حمایت و پشتیبانی آمریکا نمی‌تواند نجات یابد.

سفیر جدید عربستان در انگلیس این مساله را نیز تایید کرد که بسیاری چیزها در جنگ یمن اشتباه شده است.

سفیر سعودی حمله اولیه به این کشور به یمن را مورد دفاع قرار داد اما گفت که این روند برای برقراری صلح در یمن نبود بلکه برای مجبور کردن حوثی‌ها برای حضور بر سر میز مذاکره بود.

وی تایید کرد، زمانیکه گزارش شد مقام‌های عربستان مسؤول قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی هستند، واکنش اولیه عربستان خشن بود. زمانیکه حقیقت آشکار شد، شوکی به سیستم دولتی عربستان وارد شد و زمانیکه شما در شوک باشید، واکنش شما ضعیف است و بخشی از واکنش شما احمقانه خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین