|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۸۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کارشناسان از برنامه مالی محافظه کاران انتقاد می‌کنند و کاهش‌های سنگین در بودجه را غیر عملی و غیر واقعی می دانند. با این حال استراتژیست‌های محافظه کار از برنامه مالی حزب خودشان دفاع کرده و آن را "بستری محتاطانه" نامیدند که "هزینه های بیهوده" را کاهش می‌دهد.
  انتخابات ۲۹ مهرماه کانادا، سرنوشت دولت آتی این کشور را رقم می‌زند که ابه اعتقاد بیشتر کارشناسان، یک دولت ائتلافی خواهد بود.

چهل و سومین انتخابات سراسری در کانادا در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ برای انتخاب اعضای مجلس عوام کانادا موجب قانون انتخاباتی کانادا برگزار خواهد شد.

در این انتخابات ۶ حزب عمده کشور حضور دارند. از میان این ۶ حزب انتظار می‌رود حزب لیبرال، محافظه‌کار و نئودموکرات روی هم ۸۵ درصد از کرسی‌های مجلس را به دست آورند.

در انتخابات سراسری سال ۲۰۱۵، حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو توانست با اکثریت آرا در مجلس عوام قدرت را از دست محافظه کاران برباید و اداره کشور را به دست بگیرد. اکنون دو حزب محافظه‌کار و نئودمکرات با تغییر رهبران خود به چهره هایی جوان تر نظیر اندرو شیر و جاگمیت سینگ به رقیبان جدی برای لیبرال ها تبدیل شده اند.

جاستین ترودو با درخواست انحلال مجلس فعلی از فرمانداری کل کانادا، در روز چهارشنبه نهم اکتبر زنگ شروع رسمی انتخابات سراسری کانادا را به صدا در آورد.

آخرین نظر سنجی‌ها حاکی از آن است که رقابت سنگینی میان لیبرال‌ها و محافظه‌کاران شکل گرفته است.  در این رقابت تنگاتنگ، میزان حمایت از لیبرال ها ۳۴ درصد و از محافظه کاران ۳۵ درصد است.

به گفته ریچارد ماهونی استراتژیست حزب لیبرال، جاستین ترودو در روزهای باقیمانده باید از سوابق خودش در چهار سال گذشته دفاع کند و بتواند کانادایی‌ها را به عملی بودن برنامه‌هایش متقاعد سازد.

سه حزب دیگر شامل حزب سبز کانادا، بلاک کبک و حزب مردمی کانادا در این انتخابات حضور دارند و انتظار می‌رود ۱۵ درصد آرا را به خود اختصاص دهند.

در روز جمعه، حزب محافظه کار کانادا برنامه اقتصادی خود را منتشر کرد که در آن اقدامات مختلفی برای کاهش مالیات و همچنین کاهش ده‌ها میلیارد دلاری بودجه دولت پیشنهاد شده است و هدف از کاهش این بودجه از بین بردن کسری حساب دولت در پنج سال آینده است.

این اقدام حزب محافظه کار، حزب لیبرال را مورد حمله قرار داده به دلیل اینکه برنامه اقتصادی و بودجه‌ای توسط آنها اعلام نشده است. این در حالی است که در چند ماه اخیر جاستین ترودو از کاهش‌های پیشنهادی عمیقی در برنامه مالی دولت آینده‌اش خبر داده بود. خرج ها و سیاست‌های مالی دولت ترودو همیشه مورد حمله و انتقاد حزب محافظه کاران بوده است.

کارشناسان از برنامه مالی محافظه کاران انتقاد می‌کنند و کاهش‌های سنگین در بودجه را غیر عملی و غیر واقعی می دانند. با این حال استراتژیست‌های محافظه کار از برنامه مالی حزب خودشان دفاع کرده و آن را "بستری محتاطانه" نامیدند که "هزینه های بیهوده" را کاهش می‌دهد.

خانم مک گرات استراتژیست حزب نئودموکرات در این باره می گوید:‌به نظر می‌رسد کمپین اندرو شیر محافظه کار، بیشتر در صدد اثبات اشکالات دولت قبلی ترودو است تا اینکه برنامه‌ای برای رای جمع کردن داشته باشد.

به نظر می‌رسد آینده کانادا در پنج سال آینده در روز بیست و یکم اکتبر با رو ‌در ‌رویی ترودو و رقیب اصلی وی اندرو شیر محافظه کار مشخص خواهد شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین