|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۸۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
هاشمی گفت: کمبود فضاهای خدماتی از معضلات شهر تهران است؛ از جمله پمپ بنزین، ایستگاه آتش‌نشانی و فضای فرهنگی کوچک مقیاس و غیره از جمله مواردی است که در طرح تفصیلی نیز به آن نگاه نشده است.

رئیس شورای‌شهر تهران گفت: سرانه فضاهای خدماتی برای هر شهروند اکنون در تهران ۵ متر است درحالیکه استانداردها ۱۵ متر است.

محسن هاشمی رفسنجانی در همایش  آغاز به کار فعالیت شورایاران شهر تهران گفت: امروز برای مدیریت‌شهری تهران یک روز مهم و تاثیرگذار است. نهاد شورای محله براساس انتخابات شورایاری‌ها شکل گرفته و مویرگی‌ترین شریان مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است که تا عمق جامعه پیش می رود.

وی ادامه داد: باید شورایان را حلقه انتهایی حاکمیت از حلقه ابتدایی جامعه مدنی بنامیم که پیوند عمیقی بین حاکمیت و مردم ایجاد می‌کنند و باید قدر این مردم‌سالاری را بدانیم تا بتوانیم در چهل سال دوم کمک شایانی به توسعه شهرها کرد.

رییس شورای‌شهر تهران افزود: در گذشته جامعه مدنی یکی از تشکل‌های ریشه‌دار بوده و هیات‌های مذهبی از مهمترین مصداق‌های آن بوده‌اند. مفهوم جامعه سنتی ایران با هیات‌های مذهبی شکل می‌گرفته و اکنون شورایان علاوه بر اینکه آن نقش را می‌توانند بازی کنند در این امر انتخابات نیز رخ داده است

رییس شورای‌شهر تهران تصریح کرد: یکی از راهبردهای مهم شورای پنجم و شهرداری‌تهران بحث محله‌محوری است و باید به مشکلات محله‌ها نیز رسیدگی کرد، چراکه اگر به‌صورت مویرگی وارد نشویم نمی‌توانیم رضایت‌مندی برای مردم ایجاد کنیم که  این‌کار با مشورت شورایاران امکان‌پذیر است.

هاشمی گفت: کمبود فضاهای خدماتی از معضلات شهر تهران است؛ از جمله پمپ بنزین، ایستگاه آتش‌نشانی و فضای فرهنگی کوچک مقیاس و غیره از جمله مواردی است که در طرح تفصیلی نیز به آن نگاه نشده است.

وی ادامه داد: سرانه فضاهای خدماتی برای هر شهروند اکنون در تهران ۵ متر است درحالیکه استانداردها ۱۵ متر است و تهران تنها یک‌سوم فضاهای خدماتی را که نیازمند است دارد.

هاشمی با بیان اینکه باید با تغییر کاربری برخی اراضی افزایش سرانه‌ها را در شهر فراهم کنیم، تصریح کرد: نقش دیگر شورایاران، کمک به شورای‌شهر و مشورت در موضوع نظارت بر عملکرد شهرداری است‌، چراکه شورایاران می‌توانند مشورت مناسبی دهند که از حقیقت قابل توجه برخوردار است و بازوی مشورتی نظارتی بر عملکرد شهرداری شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین