|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۸۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
حال دموکرات‌ها قصد دارند حکم احضاریه برای سندلند صادر کنند تا از این طریق، به اسنادی که گفته می‌شود در اختیار وزارت خارجه آمریکاست، دسترسی داشته باشند.
 به دنبال مخالفت کاخ سفید با شهادت‌دهی یک دیپلمات آمریکایی درخصوص مراودات دونالد ترامپ با دولت اوکراین، نمایندگان کنگره آمریکا قصد صدور حکم احضاریه برای این دیپلمات دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سی‌بی‌اس، مقرر بود گوردون سُندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، امروز (سه‌شنبه) جهت پیشبرد روند استیضاح ریاست جمهوری، با کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کند؛ با این حال، وزارت خارجه آمریکا به او دستور داد تا مصاحبه و ارائه شهادت را لغو کند.

حال دموکرات‌ها قصد دارند حکم احضاریه برای سندلند صادر کنند تا از این طریق، به اسنادی که گفته می‌شود در اختیار وزارت خارجه آمریکاست، دسترسی داشته باشند.

آدام شف، الیجا کامینگز و الیوت انجل (روسای سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا) طی بیانیه‌ای مشترک اعلام داشتند: "ما این مداخله [وزارت خارجه] را مانعی برای پیشبرد رویه استیضاح می‌دانیم".

سندلند، یکی از شاهدان کلیدی تعاملات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی اوست. ترامپ اخیرا از زلنسکی خواسته بود درخصوص پیشینه جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا و پسرش تحقیق کند. این موضوع، دموکرات‌های آمریکا را بر آن داشت که رویه استیضاح او را به طور جدی پیگیری کنند و خواستار ارائه اسناد مرتبط با این مراودات شوند.

رابرت لاسکین، وکیل سندلند، در بیانیه‌ای گفته است: "سندلند از اینکه امروز قادر نخواهد بود شهادت دهد، بسیاری مایوس است". به گفته این وکیل، "سندلند قویا باور دارد در تمام دوران، رفتاری هم‌سو با منافع آمریکا داشته است و آماده خواهد بود تا در صورت اطلاع یافتن، شهادت خود را ارائه دهد".
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین