|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۸۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
آمریکا پس از نشست 30 ژوئن "کیم جونگ اون"‌ و "دونالد ترامپ"‌ در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره تا کنون هیچ ساز کار قابل قبولی ارایه نداده است،‌ بنابراین چگونه می توان فکر کرد که ظرف دو هفته می تواند این کار را انجام دهد؟‌ کسی نمی داند که در صورت آمادگی نداشتن آمریکا چه اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد.
  نماینده هسته ای کره شمالی در مذاکرات با آمریکا گفت، تصمیم گیری درباره تداوم مذاکرات بیشتر پیونگ یانگ و واشنگتن درباره مساله خلع سلاح هسته ای، به عهده آمریکاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نوشته روزنامه "کوریا هرالد"‌، "کیم میونگ گیل"‌ نماینده هسته ای کره شمالی که برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای میان پیونگ یانگ و واشنگتن به سوئد سفر کرده بود، به هنگام بازگشت به پیونگ یانگ به خبرنگاران گفت، مذاکرات اخیرش با هیئت آمریکایی، "مشمئز کننده" بود.

کیم در پاسخ به سوالی درباره بیانیه وزارت خارجه آمریکا در رابطه با ازسرگیری مذاکرات دو کشور ظرف دو هفته آینده در استکهلم گفت، از وجود برنامه ای برای بازگشت به استکهلم ظرف دو هفته آینده اطلاعی ندارد.

وی افزود،‌ آمریکا پس از نشست 30 ژوئن "کیم جونگ اون"‌ و "دونالد ترامپ"‌ در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره تا کنون هیچ ساز کار قابل قبولی ارایه نداده است،‌ بنابراین چگونه می توان فکر کرد که ظرف دو هفته می تواند این کار را انجام دهد؟‌ کسی نمی داند که در صورت آمادگی نداشتن آمریکا چه اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد.

مذاکره کنندگان هسته ای آمریکا و کره شمالی با هدف ازسرگیری مذاکرات، پنجشنبه پیش راهی استکهلم سوئد شدند. روسای تیم مذاکره کننده دو طرف جمعه در استکهلم دیدار و درباره محل مذاکراتی در روز شنبه به توافق رسیدند که برگزار نشده، متوقف شد.

کیم 15دقیقه پس از برگزار نشدن مذاکرات روز شنبه در استکهلم، با صدور بیانیه ای، واشنگتن را به خاطر ناتوانی در کنار گذاشتن موضع و نگرش منسوخ، مسوول شکست این مذاکرات خواند.

کیم و ترامپ اولین بار، سال گذشته در سنگاپور دیدار و درباره خلع سلاح هسته ای کره شمالی در ازای لغو تحریم های آمریکا گفت وگو کردند. دیدار سران کره شمالی و آمریکا فوریه امسال در هانوی ویتنام ناکام ماند و اختلاف نظرهای طرفین به توقف مذاکرات نمایندگان هسته ای دو کشور منتهی شد.

کیم و ترامپ ژوئن امسال نیز در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از شروع دوباره مذاکرات نمایندگان هسته ای دو کشور در آینده نزدیک خبر دادند. مذاکراتی که قرار بود شنبه در سوئد ازسرگرفته شود، همان مذاکراتی است که به گفته ترامپ قرار بود دو تا سه هفته پس از دیدار ژوئن با کیم شروع شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین