|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۲۸۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
براساس آخرین وزارت آموزش و پرورش تاکنون ۱۴ میلیون و ۶۰۰ نفر در سامانه سناد (سامانه جمع آوری و نام نویسی اطلاعات دانش آموزان) ثبت نام کرده اند اما همچنان آمار در حال افزایش است چون طبق آمار ثبت نام برای کتاب نشان می دهد که آمار دانش آموزان خیلی بیشتر از آمار کنونی است.
  مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع موادآموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعدادی از دانش آموزان امسال هنوز در دوره‌های مختلف تحصیلی ثبت‌نام نکردند و کتاب درسی نگرفتند که این مهم تلاش همه معلمان و مدیران را برای شناسایی آنها می‌طلبد.

«احمدرضا امینی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: براساس اطلاعات و آمار موجود تعداد دانش آموزانی که در دوره ابتدایی و متوسطه دوم ثبت نام کتاب های درسی را انجام دادند و کتاب خود را دریافت کردند ۱۱ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۸۳ نفر هستند.

وی افزود: در مدارس استثنایی نیز ۶۶ هزار و ۷۵۴ نفر و در دوره متوسطه اول سه میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۲۱ نفر از کتابفروشی ها کتاب های خود را دریافت کردند.

مدیرکل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طبق این آمارها در حال حاضر ۱۴ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۴۵۸ نفر تاکنون کتاب درسی دریافت کرده اند.

براساس آخرین وزارت آموزش و پرورش تاکنون ۱۴ میلیون و ۶۰۰ نفر در سامانه سناد (سامانه جمع آوری و نام نویسی اطلاعات دانش آموزان) ثبت نام کرده اند اما همچنان آمار در حال افزایش است چون طبق آمار ثبت نام برای کتاب نشان می دهد که آمار دانش آموزان خیلی بیشتر از آمار کنونی است.

امینی با بیان اینکه تعداد خیلی کمی از دانش آموزانی که کتاب دریافت نکرده اند، باقی مانده است، اظهار داشت: اگرچه هنوز آمار دقیقی در این زمینه نداریم اما حتی یک دانش آموزان بدون کتاب هم نباید داشته باشیم، ما معتقدیم حتی یک نفر هم زیاد است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به دنبال شناسایی این دانش آموزان بدون کتاب است، تصریح کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم تا بتوانیم با همکاری معلمان و مدیران مدارس این دانش آموزان را شناسایی کنیم.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع موادآموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از آنجا که کتاب‌های درسی بر اساس آمار سامانه سناد و سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی تا قبل از شهریور به استان‌ها و مناطق ارسال شده و مناطق نیز براساس تعداد ثبت نام در سامانه، کتاب های درسی را به مدارس تحویل داده‌اند.

امینی تصریح کرد: مدارس در اولین روز سال تحصیلی کتاب ها را به دانش آموزان تحویل داده‌اند و اکنون می بایست نسبت به شناسایی این دانش آموزان بدون کتاب اقدام شود.

وی ادامه داد: اگر دانش آموزی به هر دلیل موفق به دریافت کتاب درسی نشده، می‌تواند به روش‌ های اعلام شده اقدام کند، این روش ها شامل مراجعه به مدرسه برای ثبت نام، ثبت نام در سامانه سناد توسط مدرسه، ثبت نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (در صورتی که کتاب درسی برای دانش آموز، در سامانه ثبت نام شده باشد و پایه یا رشته تحصیلی و یا محل تحصیل وی تغییر کرده باشد، ضرورت دارد اصلاح سفارش انجام شود تا صدور حواله از منطقه به مدرسه امکان پذیر شود)، ارسال کتاب از منطقه به مدرسه و تحویل کتاب به دانش آموز از طریق مدرسه است.

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش  و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مدرسه باید این مساله را به خوبی نظارت کنند شاید یک دانش آموزی در این زمینه غفلتی داشته است که باید کتاب در اختیارش قرار گیرد، شاید هم مانند ورودی ابتدایی که منتظر هستند مدرسه به آنها کتاب بدهد یا سفارش نداده است این مسائل باید به خوبی مدیریت شود.

امینی خاطرنشان کرد: مدیر، معاون اجرایی یا آموزشی باید در کلاس های درس به این موضوع نظارت داشته باشند چون از این طریق مشخص می شود که چه کسانی ثبت نام نکرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که شاید تعداد افرادی که کتاب درسی دریافت نکرده اند از دانش آموزان بی بضاعت باشند، اظهار داشت: کار شناسایی دانش آموزان بدون کتاب پیچیده نیست حتی با مراجعه حضوری کلاس به کلاس می توان این دانش آموزان را شناسایی کرد.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش  و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: این چنین نیست چون در برخی مناطق شمال شهر تهران که از نظر مالی وضعیت خوبی دارند هنوز تعدادی هستند که کتاب خرید نکرده اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین