|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۷۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
امروز چندصد هزار نفر از مردم استان گیلان داوطلبانه در گردان‌های سپاه سازماندهی شده و آموزش‌های نظامی و اعتقادی دیده‌اند، زیرا همواره با تهدیدات طبیعی و مصنوعی فراوانی مواجه هستیم.
جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم خودکفایی در 6 کالای استراتژیک از جمله برنج، گفت: طی دو سال آینده کشور را در تولید برتج به خودکفایی می‌رسانیم.

سرهنگ حسین توشه در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به درخشندگی گیلانیان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: در آغازین روزهایی که دشمن بعثی به خاک میهن اسلامی ما تجاوز کرده بود، رزمندگان گیلانی از میدان شهرداری رشت خودشان را به سرپل ذهاب رساندند و جزو اولین شهدایی بودند که تقدیم انقلاب شدند.

وی جهاد مردم گیلان در دوران دفاع مقدس را مصداق آیه «وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ» دانست و افزود: گیلان سرزمین سرداران شهید همچون املاکی‌ها و خوش‌سیرت‌هاست و کمک‌های مادی و معنوی گیلانیان به جبهه‌های حق علیه باطل فراموش نمی‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نیروی انسانی و تجهیزات و تسلیحات را دو عنصر اساسی در سازمان‌های نظامی دانست و تصریح کرد: امروز چندصد هزار نفر از مردم استان گیلان داوطلبانه در گردان‌های سپاه سازماندهی شده و آموزش‌های نظامی و اعتقادی دیده‌اند، زیرا همواره با تهدیدات طبیعی و مصنوعی فراوانی مواجه هستیم.

توشه با بیان اینکه گردان‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، بیت‌المقدس و کوثر آمادگی مقابله با هر نوع بحران طبیعی را دارند، خاطرنشان کرد: این گردان‌ها نیروهای مسلح را در عرصه نیروی انسانی بی‌نظیر کرده و در جریان زلزله کرمانشاه و سیل گلستان شاهد ورود اثربخش سپاه بودیم.

وی دفاع مقدس را اوج پیوند حماسه و عرفان دانست و تصریح کرد: شهدا نشان دادند که با کمترین امکانات و تجهیزات نظامی هم می‌توان با دشمنان مقابله کرد، اما به برکت دفاع مقدس در بعد تجهیزات و تسلیحات نظامی به مرحله‌ای از بازدارندگی رسیده‌ایم که گزینه‌های روی میز دشمنان تهدید محسوب نمی‌شود و تحدی ما به دشمنان انقلاب و نظام است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان کوچکترین خطای دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران را مساوی نابودی اسرائیل دانست و گفت: عزت و اقتدار ما معادلات منطقه را بر هم زده و اسرائیل را به نابودی نزدیک کرده است. در حال حاضر به اسرائیل مهلت داده‌ایم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.

توشه توان نظامی ایران را محرمانه دانست و یادآور شد: دشمن توان نظامی ایران را نخواهد دید؛ مگر اینکه اقدامی علیه نظام و کشور انجام دهد. ساقط کردن پهپاد آمریکا تنها گوشه‌ای از توانمندی دفاعی ایران است و در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن داریم.

وی با اشاره به تاکید سپاه بر استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی و بسیج اقشار، عنوان کرد: سازمان بسیج علمی - پژوهشی و معاونت دانش و پژوهش سپاه به دنبال شناسایی و پرورش افراد نخبه و خلاق و معرفی آنان به سازمان‌ها جهت افزایش بهره‌وری و تبدیل طرح‌ها به محصول است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان یکی از ماموریت‌های سپاه را جبران خلاءهای دانشی سازمان‌ها با استفاده از ظرفیت بسیج اقشار دانست و افزود: در این راستا همایش ملی «تحقق اقتصاد مقاومتی» در استان گیلان برگزار خواهد شد تا بتوانیم از ارزش‌های انقلاب و نظام دفاع کنیم.

توشه خودباوری را یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس دانست و تصریح کرد:برای خودباوری باید یک  فهم مشترک از باور داشته باشیم لذا باورهای انقلاب و نظام ما برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی است و اعتقاد داریم پرچم این نهضت به دست صاحب اصلی آن خواهد رسید. این باور قلبی در مردم و به ویژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی وجود دارد و مادامی که بر این باور هستیم، از کشور و نظام حراست می‌کنیم.

وی آیه «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا» را یک باور قرآنی دانست و خاطرنشان کرد:‌ در هشت‌سال دفاع مقدس 34 کشور در مقابل ایران قرار گرفته بودند و از 18 کشور اسیر داشتیم، اما به تاسی از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) به تکلیف عمل کردیم و این تکلیف‌گرایی در ادامه راه انقلاب استمرار خواهد داشت.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا را یک وظیفه دینی و ملی دانست و ادامه داد: دشمن می‌داند که با تهدیدات سخت علیه نظام نمی‌تواند کاری از پیش ببرد لذا راهبرد خودش را تغییر داده و می‌خواهد نظام را از درون به فروپاشی برساند.

توشه رویکرد جنگ نرم را مدیریت احساسات و ادراکات مردم دانست و عنوان کرد: جنگ نرم حب را به بغض و یقین را به شبهه تبدیل می‌کند و موجب واگرایی اعتقادی می‌شود لذا دشمن بر نهاد خانواده تمرکز کرده تا املاکی‌ها و خوش‌سیرت‌ها در دامان مادران پرورش پیدا نکنند.

وی با اشاره به ماموریت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی سپاه قدس گیلان در عرصه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: بازدارندگی نظام به واسطه تکیه بر جوانان، علوم بومی و تجربه دفاع مقدس به دست آمده است لذا اقتصاد ما زمانی مقاوم می‌شود که تکیه بر توان داخلی داشته باشد؛ نه قدرت‌های خارجی. امروز باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی را مانند فرهنگ مقاومت به کشورهای دوست صادر کنیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم خودکفایی در 6 کالای استراتژیک از جمله برنج، متذکر شد: با استفاده از ظرفیت بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس استان طی یک برنامه سه ساله در تولید برنج به خودکفایی خواهیم رسید. البته یک سال از برنامه مذکور گذشته و موفق شدیم 25 درصد افزایش تولید و 80 درصد کاهش ضایعات داشته باشیم.

توشه گیلان، مازندران و گلستان را استان‌های منتخب کشت برنج به واسطه کمبود آب در کشور دانست و تاکید کرد: 300 روستا و 6 هزار کشاورز گیلانی را انتخاب کردیم و طی دو سال آینده کشور را در تولید برتج به خودکفایی می‌رسانیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین