|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۷۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
استیون منوشین وزیر خزانه‌داری آمریکا روز یکشنبه حملات هفته پیش به تاسیسات نفتی سعودی را در اقتصاد جهانی تاثیر گذار توصیف کرد. روی گفت: حملات آرامکو حمله به سیستم اقتصادی جهانی به شمار می‌آید.
 وزیر خزانه داری آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به سقف خود رسیده است و آمریکا به دنبال تحریم طرف‌های سوم است.

به گزارش فارس، «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز یکشنبه حملات هفته پیش به تاسیسات نفتی سعودی را در اقتصاد جهانی تاثیر گذار توصیف کرد.

وی گفت: «حملات آرامکو حمله به سیستم اقتصادی جهانی به شمار می‌آید.»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه گذشته با ۱۰ فروند پهپاد، تأسیسات نفتی «بقیق» و «خریص» وابسته به شرکت آرامکو را هدف قرار دادند که در پی آن به اذعان وزیر انرژی سعودی ۵.۷ میلیون بشکه تولید نفت این کشور به حالت تعلیق در آمد. (جزئیات بیشتر)

منوشین که با برنامه MEET THE PRESS‌ شبکه خبری ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد درباره گام‌های بعدی آمریکا علیه ایران گفت که نخستین چیز مجوز تحریم‌های بیشتر علیه ایران بوده اگر چه تقریبا به حداکثر میزان ممکن تحریم‌ها علیه ایران رسیده‌ایم و و ما تحریم نهاد طرف سوم را آغاز خواهیم کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در پاسخ به سوالی در این باره که آیا کار و زار فشار حداکثری علیه ایران کارایی داشته گفت: این نمونه‌ای از علمکرد آن است. اینها تمامی نشانه‌های درماندگی است.

وی درباره احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه ایران گفت که این گزینه درباره ایران همیشه روی میز قرار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین