|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۷۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
وقتی‌که فضای آموزشی کم باشد به‌ناچار مدارس دو شیفته و یا کلاس‌ها تجمیع می‌شود که این امر مشکلاتی را برای دانش‌آموزان به همراه خواهد داشت. مدارس باید به‌سرعت ساخته شوند و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.
 مدرسه ۴۰ هزار دانش‌آموز گلستانی در سیل امسال آسیب‌دیده بود و با تلاش صورت گرفته، هیچ دانش‌آموزی اول مهر بدون کلاس درس نخواهد بود.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، سیل ابتدای امسال به ۳۲۴ مدرسه در استان گلستان خسارت وارد کرد. در آن زمان با توجه به اینکه سیل در نوروز رخ داده بود و فرصتی برای تعمیر یا بازسازی مدارس آسیب‌دیده وجود نداشت، سعی شد مشکل فضای آموزشی دانش‌آموزان با دو شیفته کردن مدارس و استقرار کانکس برطرف شود.

بعد از پایان سال تحصیلی، تعمیر و بازسازی مدارس آسیب‌دیده به همت آموزش‌وپرورش، سپاه، گروه‌های جهادی و خیرین با جدیت در دستور کار قرار گرفت و به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان، ۳۰۰ مدرسه آسیب‌دیده از سیل، تعمیر شده و دانش‌آموزان از اول مهر در آن‌ها مشغول به تحصیل خواهند شد.

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۷ مدرسه در مناطق سیل‌زده در دست‌ساخت است که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. همچنین قرارداد و توافق‌نامه ساخت ۷ مدرسه دیگر نیز بسته‌شده است.

وی گفت: تمامی این مدارس تا پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۹ آماده خواهند شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی شامل میز و نیمکت، کمد و ... برای مدارس مناطق سیل‌زده تهیه شد. همچنین حدود ۳ میلیارد تومان تجهیزات کامپیوتری و ۷۰۰ میلیون تومان وسایل ورزشی در اختیار این مدارس قرار گرفت.  

گوهری راد با اشاره به اینکه هیچ دانش آموزی در این مناطق بدون کلاس درس نخواهد بود، یادآور شد: به کمک خیرین تقریباً به‌تمامی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده لوازم‌التحریر اهداء شد.

نماینده مردم آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: تعدادی از مدارس شهر آق‌قلا و روستاهای آن‌که در سیل آسیب‌دیده بود را کوبیدند و در حال ساخت است.

نبی هزارجریبی با اشاره به همت خیرین و گروه‌های جهادی در ساخت مدارس، گفت: یکی از این مدارس توسط کسبه بازار ابزار تهران در حال ساخت است.

وی بیان کرد: وقتی‌که فضای آموزشی کم باشد به‌ناچار مدارس دو شیفته و یا کلاس‌ها تجمیع می‌شود که این امر مشکلاتی را برای دانش‌آموزان به همراه خواهد داشت. مدارس باید به‌سرعت ساخته شوند و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

نماینده مردم آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلامی که به ما شده مدارس تخریبی تا پایان سال تحصیلی آینده ساخته خواهد شد و دانش‌آموزان از مهر سال آینده می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین