|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۷۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
شرکت "مایکروسافت" اعلام کرد که آپدیت‌ های امنیتی و رایگان برای سیستم عامل ویندوز ۷ را در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ارائه می‌دهد تا از کاربران در برابر تهدیدات محافظت شود.
  شرکت "مایکروسافت" اعلام کرد که آپدیت‌ های امنیتی و رایگان برای سیستم عامل ویندوز ۷ را در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ارائه می‌دهد تا از کاربران در برابر تهدیدات محافظت شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این شرکت همچنین قصد دارد نسخه های جدید خود را در اختیار کشورهای دیگری که سال آینده انتخابات سراسری دارند، قرار دهد.

تحلیل خبرگزاری آسوشیتدپرس حاکی است که اکثریت بالایی از ۱۰ هزار حوزه انتخاباتی در آمریکا از ویندوز ۷ یا سیستم های عامل قدیمی تری برای فراهم کردن برگه های رای، سیستم های رای گیری، محاسبه و شمارش آراء استفاده می کنند.۹۱۰۹

پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوز ۷ در روز ۱۴ ژانویه (۲۴ دی ماه) به پایان می رسد و از این تاریخ مایکروسافت برای رفع حفره های امنیتی این سیستم عامل، تعهدی به عرضه وصله های نرم افزاری ندارد.

وعده آپدیت رایگان مایکروسافت، ‌ هزینه عملی کردن این پروژه را در بر نمی گیرد. اصلاح و رفع حفره های امنیتی جدید، شرکت ها را ملزم می کند تا سیستم انتخاباتی شان را برای صدور مجوز دوباره در اختیار قرار دهند که این روند، هفته ها و شاید ماه ها زمان بر باشد.

در همین حال، دولت آمریکا از بیم حملات باج افزاری قصد دارد برنامه‌ای برای محافظت از سیستم‌های انتخاباتی و پایگاه داده‌های ثبت رأی‌ دهندگان را به اجرا گذارد.

این سیستم ها که برای تأیید واجد شرایط بودن رأی دهندگان قبل از رأی دادن مورد استفاده قرار می گیرد، ‌در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از سوی هکرهای روسیه به خطر افتاد.

بر اساس اعلام مقام‌های فعلی و پیشین آمریکا، مسؤولان اطلاعاتی این کشور نگرانند که هکرهای خارجی در انتخابات ۲۰۲۰ نه تنها پایگاه داده‌ها را هدف قرار دهند، بلکه در جهت دستکاری، ایجاد اختلال یا از بین بردن داده‌ها نیز اقدام کنند.

همچنین آژانس امنیتی زیرساخت های امنیت سایبری آمریکا که بخشی از وزارت امنیت داخلی این کشور است، ‌بیم دارد که پایگاه داده‌ها هدف حمله باج‌افزاری قرار گیرد.

در یک حمله باج‌ افزاری، سیستم آلوده شده رایانه‌ای تا زمان پرداخت ارز دیجیتال به هکر، قفل می شود.

در دو سال گذشته، مجرمان سایبری و گروه‌های هکری با استفاده از باج افزار،  از قربانیان اخاذی کرده و بی نظمی هایی را رقم زده اند.

در این میان، «کریستوفر ری» مدیر اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرده که به رغم تحریم روسیه و اتخاذ تمهیدات دیگر علیه این کشور، مسکو به مداخله در انتخابات های ایالات متحده مصمم است.

از سویی، اتصال سیستم انتخاباتی آمریکا به اینترنت در سال گذشته، جنجال تازه ای را مبنی بر اینکه احتمال هک شدن این سیستم وجود دارد، به پا کرد.

محققان دریافته اند که ۳۵ سیستم انتخاباتی آمریکا طی ماه‌ها و حتی سال‌ها به اینترنت متصل بوده است.

مقام‌های انتخاباتی آمریکا همواره تأکید داشته اند که سیستم‌های انتخاباتی این کشور هیچ‌گاه به اینترنت متصل نیست و امکان هک شدن آن وجود ندارد. اما گروهی از کارشناسان امنیتی انتخاباتی پی برده‌اند که دهها سیستم انتخاباتی در ۱۰ ایالت در سال گذشته به اینترنت متصل بوده‌اند.

به گفته «استیو اسجوورمن» کارشناس امنیت سایبری، موجب تعجب است که سیستم‌های انتخاباتی سراسر کشور، آنلاین است و در دسترس هکرها قرار دارد. ۹۱۰۹   
 وی افزود: به دلیل بی توجهی، سیستم‌های رأی‌گیری در وضع آنلاین قرار دارند که به طور خاص،  زمینه ورود روس‌ها به سیستم و تغییر در نتایج را فراهم می‌کنند.

به طور کلی، آراء در کارت‌های حافظه سیستم‌های رأی‌گیری در مراکز اخذ رأی ذخیره می‌شود.

پس از انتخابات، ‌کارمندان مراکز اخذ رأی این کارت‌ها را از دستگاه‌ها خارج و به دفاتر انتخاباتی بخش‌ها منتقل می‌کنند.

اما برخی بخش‌ها که خواستار دستیابی سریعتر به نتایج هستند، از مودم‌های بی‌سیم استفاده می‌کنند که یا در داخل ماشین‌های رأی‌گیری تعبیه و یا از خارج به آن وصل می‌شود تا آراء به طور الکترونیکی ارسال شود.

سیستمی که این آراء را دریافت می‌کند، سرور SFTP نام دارد که با پشتیبانی سیستم امنیتی «فایروال سیسکو» به اینترنت وصل می‌شود.

به دلایل امنیتی این سرور و فایروال تنها چند دقیقه قبل از انتخابات به اینترنت متصل می‌شود تا روند انتقال آراء را آزمایش کند. همچنین این اتصال پس از انتخابات برای انتقال آراء به اینترنت وصل می‌شود.

دور قبل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد، ‌با بحث و جنجال‌های دخالت روسیه در آن و سنگین کردن کفه ترازوی انتخابات به نفع «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور همراه بود.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۳ آبان سال ۱۳۹۹ (سوم نوامبر سال ۲۰۲۰) برگزار می‌شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین