|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۷۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
نشریه خط حزب الله در شماره جدید خود بخشی از خاطرات رهبر انقلاب اسلامی را از کتاب «خون دلی که لعل شد» منتشر کرده است.
  نشریه خط حزب الله در شماره جدید خود بخشی از خاطرات رهبر انقلاب اسلامی را از کتاب «خون دلی که لعل شد» منتشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، در این مطلب که بازنشر بخشی از خاطرات رهبر انقلاب است، آمده است؛

روز سوم محرم به بیرجند رسیدم. البته برای کسی که بخواهد در یک منطقه منبر برود، روز سوم محرم دیر است. سخنران باید اندکی پیش از محرم بیاید تا برایش مجلس را مهیا کنند. در عین حال دوستان برای من فرصت منبر رفتن در چند مسجد را فراهم کردند.

روز هفتم محرم فرا رسید؛ و این همان روز موعودی بود که امام خمینی (ره) توصیه کرده بود سخنران‌ها افشاگری علیه رژیم شاه را آغاز کنند. کار را به گونه‌ای ترتیب دادم که به مجلس بزرگی در «مسجد مصلی» دعوت شوم. تا نزدیک مغرب فرصت شروع سخنرانی فراهم نشد.

سخنران [قبلی] به شکل غیرمعمولی سخنان خود را طول داد. من نگران بودم که این فرصت گرانبها از دست برود. اما او بیست دقیقه پیش از نماز مغرب، وعظ خود را خاتمه داد و من منبر رفتم. در این اجتماع انبوه، تمام آنچه را که در سینه داشتم، بیرون ریختم و همه چیز را گفتم... با توصیف ماجرای مدرسه‌ی فیضیه، آن را به پایان رساندم. حوادث روز دوم فروردین را که شرح دادم، مردم به گریه افتادند و شور عظیمی بر مجلس حاکم شد. سپس طبق معمول همیشگی، منبر را با ذکر مصیبت حسین بن علی (علیه السالم) پایان دادم. اما گریستن مردم بر امام حسین، از گریه‌ی آنها بر ذکر مصیبت فیضیه بیشتر نبود!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین