|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۲۷۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمن با همه تجهیزات و امکانات عظیم خود جرات نگاه چپ به اقتدار ایران را ندارد.
  معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمن با همه تجهیزات و امکانات عظیم خود جرات نگاه چپ به اقتدار ایران را ندارد.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در اجلاسیه امیران و 1400 شهید ارتش استان مرکزی که ذیل کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به اینکه دفاع مقدس از محرم اندیشه گرفت و با تاکتیک و شعار عاشورا پیش رفت، افزود: شهدای کربلا الگوی رزمندگان و شهدای دفاع مقدس بودند و جوانان ما از کربلا درس ایثار گرفتند. با آموزه های کربلا دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم و اگر کربلا نبود این چنین ایثار و فداکاری اقشار مختلف بویژه جوانان را شاهد نبودیم .

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر زنده نگهداشتن یاد شهدا تصریح کرد: این تاکیدات به این معناست که دشمن امروز با جنگ نرم می خواهد ارزش های ما را بگیرد، جامعه را استحاله کند، سبک زندگی ما را تغییر دهد، نام شهدا و آموزه های دفاع مقدس را از بین ببرد، اما ما اجازه نخواهیم داد که گرد و غبار فراموشی بر یاد و خاطره شهدا بنشیند .

وی تاکید کرد: کسانی که کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی را ترتیب داده اند بدانند که کار ارزشمندی را به انجام رسانده اند، دشمن می خواهد ارزش های ما را از ما بگیرد و در واقع برگزاری چنین کنگره و اجلاسیه هایی در واقع فقط یک کنگره نیست بلکه عملیاتی برای مقابله با جنگ نرم دشمن است و باید در این مسیر پر افتخار حرکت کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر این‌که «هرچه داریم از برکت خون شهداست»، گفت: از همان روز پیروزی انقلاب اسلامی و حتی شاید قبل از پیروزی، دشمن به دنبال جلوگیری از پیروزی انقلاب بود و پس از پیروزی به دنبال شکست انقلاب بود به طوری پس از 22 بهمن 1357 بلافاصله اختلافات قومی و مذهبی را به راه انداختند و در هر استانی که عناصر ضد انقلاب حاضر بودند اختلاف ایجاد کردند تا به اهداف خود برسند، اما جوانان و ایثارگران در مقابل این اختلافات ایستادند و موفقیت را رقم زدند و جلوی ترفند دشمن گرفته شد. جوانان این سرزمین مقتدرانه ایستادند، اما دشمن کارشکنی ها را تمام نکرد .

وی با اشاره به راه انداختن موج ترور که دشمن در همه نقاط کشور به راه انداخت و باعث شد تا امروز بیش از 17 هزار شهید ترور تقدیم انقلاب شود، افزود: دشمن با این اقدامات به دنبال رسیدن به منافع خود در ایران بود اما پس از به نتیجه نرسیدن طرح بزرگتری را در قالب تحمیل جنگ پیش بینی کرد. اطراف ایران را شناسایی کرد و با تطمیع کشورها و ایجاد اختلافات ارضی و مرزی هشت سال جنگ را به ایران تحمیل کرد .

وی افزود: در این جنگ دنیای دو قطبی با همه تضادهای شرقی و غربی اش علیه ایران متحد شد، فرانسوی‌ها هواپیما، موشک، بالگرد و انواع خودرو در اختیار دشمن قرار دهند، آلمانی ها وسایل شیمیایی و امریکایی ها هواپیما و اطلاعات روز منطقه و کشورهای منطقه نیز پول، فرودگاه و نیروی انسانی و امکانات در اختیار دشمن روبروی ایران قرار دادند و ایران از 25 کشور جهان در این جنگ اسیر داشت.

سیاری اهداف دشمن در جنگ هشت ساله را جلوگیری از پیشرفت انقلاب، شکست انقلاب، جلوگیری از خفگی ژئوپلتیک و بازگشایی مرزهای دیگر دانست و گفت: امام راحل با ابتکار خود این جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کرد و با این فرمایش که دیوانه‌ای سنگی در چاه انداخته است و بروید آن را سرجایش بنشانید، مردم را به پشتیبانی از جبهه ها و حضور در دفاع فراخواندند و همه اقشار با ایثارگری پای کار آمدند و جنگ به دفاع مقدس تبدیل شد. ما هشت سال دفاع مقدس را در زمین، هوا و دریا پشت سر گذاشتیم و این چنین دفاع مقدس را با پیروزی به اتمام رساندیم.

وی نشانه های پیروزی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس را این چنین عنوان کرد: ایران هشت سال در مقابل کسی جنگید که همه دنیا به او کمک کردند، اما یک سیم خاردار به ما کمک نکردند، ما با هر آن‌چه داشتیم و با اتکال به خداوند پیروز شدیم. او همه چیز در اختیار داشت، اما امروز کجاست، چه اتفاقی برای آن کشور افتاد، ایران که حامی و کمکی نداشت امروز چه جایگاهی دارد؟ جایگاه امروز کشور نشانه پیروزی در دفاع مقدس است .

وی تصریح کرد: داشته امروز ایران این است که با همه دشمنی ها انقلاب را حفظ کردیم، 40 سالگی را پشت سر گذاشتیم و مقام معظم رهبری درست در بزنگاهی که دشمن گفته بود ایران تابستان داغی دارد و چهلمین سالگرد انقلاب را نمی بیند، بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ کردند و این امر معنایی جز اقتدار ایران ندارد. امروز مسیرها و راهبردها برای رسیدن به تمدن اسلامی در دستور کار همه مسئولان قدرتمند کشور است .

معاون هماهنگ کننده ارتش اضافه کرد: در کنار حفظ انقلاب اسلامی، حفظ تمامیت ارضی کشور انجام شد و برخلاف 200 سال گذشته که در هر جنگی بخشی از خاک ایران جدا شده، کوچکترین بخشی از این خاک در این جنگ از دست نرفته است که افتخار بزرگی محسوب می شود. حفظ نظام اسلامی، حفظ استقلال کشور و دستیابی به قدرت منطقه ای دیگر دستاوردهای عظیم انقلاب و جمهوری اسلامی قلمداد می شود .

وی افزود: کشوری که روزی به سیم خار دار نیاز داشت امروز قدرت موشکی منطقه است، با همه تحریم ها، هواپیما و سامانه پدافند هوایی می‌سازد، هیچ خلاء پوشش راداری نداریم بلکه رادار در داخل ساخته می شود و حتی پهبادها در ارتفاع 5 هزار متری شناسایی و هدف قرار می گیرد، در اقیانوس ها دریانوردی می‌کنیم و مرزهای هوایی و زمینی کشور مقتدرانه تحت نظارت و دفاع است.

وی با تاکید بر این‌که «دشمن با حجم عظیم امکانات و تجهیزات خود جرئت نمی کند به اقتدار ایران چپ نگاه کند و امروز قدرت منطقه و فرامنطقه محسوب می شویم» گفت: دشمن به آمادگی کامل نیروهای مسلح کشور اشراف دارد و می داند که اگر تعرضی کند پشیمان خواهد شد. دشمن می‌داند که ملت پشتیبان نیروهای مسلح هستند و با 85 میلیون نفر بسیجی مواجه است، زن و مرد برای دفاع از کشور آماده‌اند. این موارد دستاوردهای ایران اسلامی است و اگر راه سرخ شهدا را ادامه نمی‌دادیم این پیروزی‌ها حاصل نمی‌شد.

سیاری با بیان این‌که «امروز جامعه ما مورد هجوم است و جنگ نرم در پی تغییر ارزش ها و سبک زندگی و آرمان‌هاست» افزود: آنها حداکثر فشار اقتصادی را به ایران وارد می کنند؛ چراکه از هیچ راهی به نتیجه نرسیدند پس با جنگ اقتصادی وارد شدند اما امکان موفقیت ندارند؛ چراکه دشمن می داند شعار عاشورا و هیات من الذله شعار مردم ماست و اگر اتفاقی بیفتد مقاوم تر از همیشه خواهند بود. جوانان امروز از جوانان نسل قبل نیز آماده تر و پای کارتر هستند و با بصیرت، آگاهی، دانش، حرکت در خط ولایت می توانیم به پیروزی مجدد دست یابیم و جمهوری اسلامی را تضمین کنیم. جلسات شهدا در واقع عملیات محسوب می شود که مقاومت و پیروزی را به دشمن نشان می دهد و تاکید می کند که آنها نمی توانند جایی در این سرزمین داشته باشند و راه سرخ شهدا نیز ادامه خواهد داشت .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین