|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۷۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
مدیر "طرح آینده ایران" در شورای آتلانتیک روز چهارشنبه در حساب کاربری توئیتر خود تاکید کرد که ایران دیگر آن ایران گذشته نیست، چرا که مسلح تر و به مراتب با نفوذتر از سال های پیش شده است.
 مدیر "طرح آینده ایران" در شورای آتلانتیک روز چهارشنبه در حساب کاربری توئیتر خود تاکید کرد که ایران دیگر آن ایران گذشته نیست، چرا که مسلح تر و به مراتب با نفوذتر از سال های پیش شده است.

" باربارا اسلاوین"  عضو اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک در حساب کاربری توئیتر خود نوشت:

ایران امروز دیگر آن ایران سال 1987 نیست و به خاطر آن تهاجم آمریکا به عراق که شما با شور و هیجان از آن تعریف و تمجید و حمایت می کردید، بسیار مسلح تر و با نفوذتر شده است. بیش از این خون سربازان آمریکایی را هدر ندهید.

اسلاوین چندی پیش نیز در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را عامل آغاز تنش با ایران دانست و گفت: آنها باید پیش قدم شده و شرایط را عوض کنند؛ و اگر برای مذاکره با ایران جدیت دارند، باید مشخص کنند چه امتیازهایی به ایران خواهند داد.

وی درباره اظهارات اخیر رئیسان جمهوری فرانسه و آمریکا درباره گفت‌وگو با ایران افزود: میانجیگری فرانسه گام خوبی است. هر گامی که به کاهش تنش و جلوگیری از جنگ کمک کند خوب است، اما من خوش بین نیستم. شرایط برای پیشرفت فراهم نیست، زیرا آمریکا نمی خواهد امتیاز بدهد.

وی رئیس جمهوری آمریکا را فردی دمدمی مزاج دانست و ادامه داد: او هر روز نظرش عوض می‌شود و اساسا مذاکره کننده خوبی نیست که بتوان گفت می‌شود با وی به توافقی حتی موقت دست یافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا؛ ایران روز دوشنبه در یاداشتی رسمی به سفارت سوئیس که حفاظت منافع آمریکا در ایران را برعهده دارد، نسبت به ادعاهای مقامات آمریکا درباره نقش ایران در آرامکو هشدار داد. در این یادداشت که به طور رسمی به سفیر سوئیس ارسال شده، تاکید شده است که این حمله کار ایران نبوده و ادعاهای مایک پمپئو و دونالد ترامپ، وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهوری آمریکا تکذیب و محکوم شده است.

همچنین ایران در این نامه تاکید کرده است که اگر اقدامی علیه ایران صورت بگیرد، آن اقدام بلافاصله با پاسخ ایران روبرو خواهد شد و دامنه آن محدود به منشا تهدید نخواهد بود.

این یاداشت رسمی بعد از ظهر دوشنبه در پی طرح ادعاهای ترامپ علیه ایران، برای سفیر سوئیس در تهران ارسال شده است.

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و حملات هوایی آن به بخش های مختلف یمن و محاصره این کشور، تاسیسات و پالایشگاه‌های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد. با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از دو درصد کاهش یافت.

نیروهای انصارالله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین